Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att kunna hämta "animerade flaggor" från annat objekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Att kunna hämta "animerade flaggor" från annat objekt.

    Man har ett dagsdatacript i OMX och koppla på animering för att få flaggor i intradaygrafen.

    Jag är ute efter att även kunna använda dessa i script på terminen.

    Enkelt ex.
    Animerat dagscript:
    mvk4:=mov(c,4,w)
    mult(gt(c,mvk4),20)
    {Här får jag nu flaggor i intraday när detta är sant.}

    Om jag nu vill ha flaggor även i terminen skriver jag ett nytt script för den:

    mvk4:=mov(cmpRef(c,0,A),4,w)
    i30(
    mult(gt(cmpRef(c,0,A),mvk4),20)
    )

    {@A(0,OMX Stock )}

    Detta skulle ge flagga när c är över mvk4 i OMX.
    Men detta blir inte rätt, varför??

  • #2
    Du får nog koppla bort animering dagskurser, tror jag.

    Du kan inte både köra den funktionen och extra objekt samtidigt.

    Prova det först.

    Det du skulle få är flaggor för hela dagen som detta är sant, eller avsaknad av flaggor för hela dagen om falskt. Ingen som helst kurva alltså.

    Animering av extra objekt kan bara ske i nya Analysbänken(och kravet är också enbart på samma papper som huvudobjektet).

    Sedan är funktioner under arbete där du kan visa resultatet i en graf utifrån körningen i analysbänken. Även flaggor som animerats fram ser du då också.

    Detta finns i en preliminär version jag arbetar med just nu.

    Comment


    • #3
      Du missförstod mig. Det är två olika script.

      Det första som jag animerat är bara till för att kontrollera om det senare gör rätt, och det gör det inte.

      Vad är det för fel på denna skrivningen som INTE är animerad?

      mvk4:=mov(cmpRef(c,0,A),4,w)
      i30(
      mult(gt(cmpRef(c,0,A),mvk4),20)
      )

      {@A(0,OMX Stock )}

      Comment


      • #4
        Animera dagskurser får bara inte vara förkryssat, då sätts extra objekt ur spel helt.

        Och att kolla per dagskurser intraday animerat är inte samma som att kolla per dagskurser.

        Dagskursdelen oanimerat har enbart en slutkurs. När en dag börjar så har du redan en hel färdig stapel för den dagen, och du bör få flagga över hela den intradaydagen om det är så att allra sista close för dagen är högre än medelvärdet.

        När du tittar animerat för en dag på dagskurser så antar close alla värden för den dagen succesivt.

        Testen bör nog göras på high, om det är högre än medelvärdet, när du tittar på färdig stapel.
        Annars om close sjunker från high(vilket oftast sker) så kan det sluta under medelvärdet, och då får du inga flaggor för den dagen alls, även om high visar att den varit det under den dagen.

        Du får förklara mer, om jag ändå berättar om fel saker.

        Comment


        • #5
          Script nr1
          mvk4:=mov(c,4,w)
          mult(gt(c,mvk4),20)

          Anslutet till OMX-indexets daggraf med animera förkryssat för att jag skall kunna se exakt var det slår till under dagen i OMX:s intragraf med 30 min upplösning. Detta funkar perfekt.

          Script nr2
          mvk4:=mov(cmpRef(c,0,A),4,w)
          i30(
          mult(gt(cmpRef(c,0,A),mvk4),20)
          )
          {@A(0,OMX Stock )}

          Anslutet till terminens intraday och är INTE animerat.

          Dessa två script har ingenting med varandra att göra. Är alltså inte på något sätt kopplade till varandra.

          Jag förväntar mig dock att de båda scripten skall ge flagga i sina respektive intragrafer vid samma tidpunkter, men så sker inte.

          OBS Båda scripten hämtar ju samma C (kurs från OMX), men de två scripten använder tydligen detta C på olika sätt. Jag försökte att skriva {@A(30,OMX Stock )} men det går inte heller.

          Comment


          • #6
            Ledsen jag måste nog bara upprepa vad jag redan sagt.

            Det är ett missförstånd det du beskriver.

            Det blir inte samma sak. Det skulle kräva just animering.

            Extra objekt dagskursupplösning blir precis samma sak som att titta per dagskursgraf. Dvs en hel färdig stapel för en hel dag ligger där redan vid första minuten för intradaydagen. Dagskursvärdet och Closen där tittar t.o.m in i framtiden då kan man säga.

            Mitt förra inlägg var nog bäst förklaring hur allt hänger samman.

            Dagskursupplösning är bara en stapel per dag.

            När du använder Cmpref(c,0,A) så ligger en likadana kursvärden som i en dagskursgraf, dvs detta anropen hämtar Close för senaste dagen.

            Lägg en draw() för varje dagskursupplösningen och dess medelvärden.


            mvk4:=mov(cmpRef(c,0,A),4,w)
            i30(
            draw(mvk4,3,rqb)
            draw(cmpRef(c,0,A),4,bqb)
            mult(gt(cmpRef(c,0,A),mvk4),20)
            )
            {@A(0,OMX Stock )}

            i scriptet och du får samtidig ritning av detta värden. Du ser en rak streck över varje hel intradaydag. Röd ger medelvärdets nivå för dagens close, blå ger close självt.

            Det är detta som är skillnaden att animera eller inte animera.

            Comment

            Working...
            X