Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

backtesta vinst/förlust

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det intressanta i ditt resonemang MoneyManagement är det där om att det räcker att ha rätt i 30% av fallen när det gäller entrysignaler. Jag är faktiskt benägen att hålla med! Det är egentligen inte så viktigt när man kommer in, däremot att komma ur rätt.....Med andra ord kan man tom ha en slumpgenerator för entysignaler, och smarta exitscript för att besluta om man ska stänga.
    Tex en trendlinje, som bryts eller likn.

    Tål att tänkas på! Själv är jag på jakt efter en effektiv strategi att dagshandla, och att bara byta position om det är vinst, eller om en lite längre trend går åt fel håll.

    Comment


    • #32
      Man kanske ska koncentrera sig på de större svingarna och försöka pricka in något större bottnar/toppar, då räcker det med några affärer per månad.

      tex Mars botten 1/3 766 topp 7/3 787 21 pkt

      topp 7/3 787 botten 10/3 768 19 pkt

      botten 10/3 768 topp 15/3 779 11 pkt

      topp 15/3 779 botten 21/3 760 19 pkt

      Om man lyckades med att pricka in halva svingarna skulle det ha gett 35 pkt eller 1/3 23 pkt

      Fast problemet är att hitta bottnarna/topparna

      En ordermodell för köp med flytande stoploss och en för sälj med flytande stoploss, gäller bara att hitta ett sätt att lokalisera vändningslägena

      Comment


      • #33
        jörgen skriver :
        "Kan du förklara hur ditt moneymanagement skulle gjort att du ej får en förlust på 13:- ??"

        Det är självklart att att förlusten även skulle drabba mej jörgen..men..den finns med i beräkningen !!

        ...jag brukar fråga människor som kommer med sina nya trading strategier om deras system klarar av 10 förluster i rad utan att göra någon större skada på deras depå...då brukar det låta..vadå 10 förluster på raken ???..det kan väl ingen ta.!!!

        ...om du endast riskerar 0,25 % av din totala depå i varje enskild position så har du råd att ha fel många,många gånger.


        Rickard slog huvudet på spiken när han skrev"Det är egentligen inte så viktigt när man kommer in, däremot att komma ur rätt."

        Helt rätt Rickard !!!!

        PT. (MoneyManagement)

        Comment


        • #34
          En slumpgenerator har ju 50% rätt! Bara att stoppa ur om det går fel och ligga kvar så länge det går rätt......

          Comment


          • #35
            Varför då skriva långa script och köpa dyra program när det går lika bra med krona eller klave ?

            Jag tror fortfarande som Jörgen att det hjälper att ha lite tur oxå.

            Comment


            • #36
              Allt kan alltid göras bättre , och det är klart att man vill skriva så effektiva script som möjligt. Tur vet jag inte vad det är.....men Murphy´s lag gäller som vanligt däremot. Om nåt kan gå åt skogen så gör det så. Det måste man ta med i beräkningen.

              Comment


              • #37
                Även Lasse nämner tur ser jag..

                Ja visst..man kan kalla det tur om EN enskild affär ger vinst..men..om du ska klara av att år efter år generera vinst och få din depå att växa så förstår väl dom flesta att det krävs mer är tur..!?

                Jag skulle inte gå så långt som att låta en slumpgenerator agera trigger i mitt system....eftersom jag är helt övertygad om att börsen rör sej i trender och ej är en slumpmässig vandring så är TA en förträfflig hjälp att beräkna sanolikheter och hjälpa mej hitta rekyler att gå in i ett trendande objekt.

                Ha det.
                PT. (MoneyManagement)

                Comment

                Working...
                X