Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fibonacci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • fibonacci

    Hej lfm.

    Finns det något enkelt sätt att få ut fibonacci-linjerna i kursstaplarna beroende på vald kurs?

    I ex advanced GET ta-program kan man ex klicka på en kurs i kursstapel på ex. 21.55$ och då visas fibonacci-linjer på

    ________________ 0.000 (23.09) - svart linje

    ________________ 0.236 (22.08) - grön linje

    ________________ 0.382 (21.46) - brun linje

    ________________ 0.500 (20.95) - lila linje

    ________________ 0.618 (20.44) - grön linje

    ________________ 0.764 (19.82) - brun linje

    ________________ 1.000 (18.81) - svart linje


    Jag har prövat med

    test:=Fib(5,2,L)
    i30(test)

    men jag får inte fram någon linje. Måste man rita linjerna för hand i fb?


  • #2
    I Friendly bygger det på att du lagt in en fib-linje mellan två extremvärden.

    Scriptfunktionen fib() hänvisar alltså till en inlagd linje, synlig eller inte, men inlagt manuellt.

    Som om inte fib-linje 5 finns, så blir det inget vettigt tillbaka.

    Så med shift nere drar du en linje, och i dialogen anger du du fibonaccityp och sparar.

    Det är olika beroende på om det är fallande eller stigande linje hur nivåerna hamnar. Gick efter hur metastock tillämpade detta.

    Scriptfunktionen fib() är för att i script kunna bestämma villkor efter de inlagda fibbar man ev. har. Har man visning av inlagd linje så visar alla linjerna som är standard.

    Comment


    • #3
      Hur ritar man fib-linjen, hittar inget i hjälp eller under at6-nyheter.

      Comment


      • #4
        Nu fick jag fram nivåerna, men får åtta streck istället för sju.

        Hur vet jag vilket streck som har vilken %-sats, ex 0.382 är det 2:a eller 3:e strecket uppifrån ?

        Går det att få %-satserna urskrivna i grafen?

        Comment


        • #5
          Fibonacci Retracements are based on a trendline that you draw between a significant trough and peak. If the trendline is rising, the retracement lines will project downward; if the trendline is falling, the retracement lines will project upward.

          After selecting Fibonacci Retracement from the Insert menu, a series of up to nine horizontal lines will be drawn at the Fibonacci levels of 0.0%, 23.6%, 38.2%, 50.0%, 61.8%, 100%, 161.8%, 261.8%, and 423.6%.


          Så där du ser ett exra 'skutt' i avstånd är 100% ned till 61.8 då 76.4 nivån inte ritas.

          Comment


          • #6
            ...enklast är kanske att tänka att den sidan som inga nya linjer sträcker sig, är 0%, sedan 23.6%, 38.3% åt det hållet det finns linjer osv.
            Attached Files

            Comment

            Working...
            X