Jag har åter tagit upp tanken på att låta köpkriterier styra ett säljscript. Det är ett ganska långt script vars delar funkar så vitt jag kan förstå. Delen som jag inte får till är att undvika flera signaler av samma sort köp/sälj kommer efter varandra. Jag vill ju att t.ex första köpsignalen skall styra efterkommande säljsignal. Det handlar om intraday i 30 min upplösning. Jag har läst allt som finns på forumet (tror jag), men får ändå inte till denna detalj.
Jag vill lägga tidpunkten för köpet i cell 3, och tidpunkten för säljsignalen i cell4.
Har skrivit bl.a. följande:
1Köp=köpscriptet
1Sälj=säljscriptet
lasttradeK=Retval(if(And(1köp,or(ge(getval(4),getval(3)),eqv(getval(4),0))),D,Getval(3)),3)
lasttradeS=Retval(if(And(1Sälj,gt(getval(3),getval(4))),D,Getval(4)),4)
Hur är den korrekta skrivningen när jag vill ha köpsignal men bara om föregående var sälj, alltså den första?
Skall detta fungera även om det är flera dagar mellan signalerna?
Även det omvända förhållandet är lika intressant.
Jag vill lägga tidpunkten för köpet i cell 3, och tidpunkten för säljsignalen i cell4.
Har skrivit bl.a. följande:
1Köp=köpscriptet
1Sälj=säljscriptet
lasttradeK=Retval(if(And(1köp,or(ge(getval(4),getval(3)),eqv(getval(4),0))),D,Getval(3)),3)
lasttradeS=Retval(if(And(1Sälj,gt(getval(3),getval(4))),D,Getval(4)),4)
Hur är den korrekta skrivningen när jag vill ha köpsignal men bara om föregående var sälj, alltså den första?
Skall detta fungera även om det är flera dagar mellan signalerna?
Även det omvända förhållandet är lika intressant.
Comment