Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skrivtecken i scriptnamn.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Skrivtecken i scriptnamn.

Jag har i många fall använt < och > insprängt i namn för att göra namnet mera överskådligt och inte märkt några konstigheter. Men jag är inte säker på att detta skrivsätt alltid är helt säkert.

Kurv1>Kurv2:=

Kan detta skrivsätt vara riskabelt eller kanske helt felaktigt?
    Finns det fler tecken än : och = som inte kan användas i namn?

Det är klammerparenteser { } kolon : och likhetstecken = som är bannlysta i tilldelade namnen vad jag kan komma på.

Sedan något som kan bli intradayprefix med

bokstaven I siffror vänsterparentes

i15(

i30(

osv. Tror dock inte jag varit med om att någon haft problem med det. Men om man har problem att få igenom en syntax så kan man titta över det.

Comment

Jag ville bara ha det bekräftat. Har ju tidigare varit inne på denna klurighet.

Ex.
      Lila1:=

med>Lila1={går inte}
      med>Lila1U={går inte}
      med>LilaU={går bra}

Alltså namnet på en minnesreferens får inte innehålla samma teckenföljd (även insprängda i namnet) som ett didigare namn på en scriptrad.

Comment

Jo, det är riktigt. Definitioner med := körs via ren text sök-ersätt genom resten av scriptet från raden de är definierade.

När det är gjort kompileras scriptet (med minnesreferenserna om sådana finns).
        Minnesreferenserna i sig kan dock ha namn som är delnamn av varandra. Där är namnen utplockade som enheter och jämförs i sin helhet.

Men enklast är ju att alltid köra med regelverket för := så blir det rätt.

Comment

Working...
        X