Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CmpRef för H, L

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• CmpRef för H, L

Om man behöver komma åt både c, l, h i en annan periodupplösning med CmpRef, måste man använda tre separata serier då?

Ex:

cdag1:=CmpRef(c,0,A)
    ldag1:=CmpRef(l,0,B)
    hdag1:=CmpRef(h,0,C)

Kostar det mycket att ladda fler serier? Alternativet är att jag låter intradaydata laddas som en extra serie men då kan jag inte utnyttja inbyggda funktioner direkt utan måste skriva om dem, exv bollingerfunktionen.

Nejdå, alla dataserierna CVHLOBSD finns i varje extra objekt du laddar. Så det räcker med ett enda extra.

Comment

Ok, är det såhär man ska göra för att komma åt dem då eller?

cdag1:=CmpRef(c,0,A)
      ldag1:=CmpRef(l,0,A)
      hdag1:=CmpRef(h,0,A)

Comment

Exakt så.

Comment

Tack!

Jag sprang på ett par saker till...

Jag fick inte ut någon graf i intraday men upptäckte av en slump att den dök upp när animera dagskurser bockades av. Sedan hittade jag den här tråden:

http://www.frndsw.com/vbulletin/show...era+dagskurser

Du skriver där: "Det blir inte samma sak. Det skulle kräva just animering.

Extra objekt dagskursupplösning blir precis samma sak som att titta per dagskursgraf. Dvs en hel färdig stapel för en hel dag ligger där redan vid första minuten för intradaydagen. Dagskursvärdet och Closen där tittar t.o.m in i framtiden då kan man säga."

Blir det så även om man kör ett script som ska ge signaler baserade på intradaydata förutsatt att vissa villkor är uppfyllda i dagsdata? Vad händer alltså med "c på dagskursen" under dagen för signalscriptet? Existerar inte dagens "stängningskurs" förrän faktisk stängning eller använder den senaste close fast det inte kan visas eller illustreras intradaydiagram hur det hade sett ut löpande under tidigare dagar?

I mitt script ska dagskurserna ska användas för setup och intraday för själva signalen så jag kan troligen köra med gårdagens stängning för dagskurserna. Fast jag vill veta vad som gäller för det är förstås inte lyckat om det man ser "historiskt" i intradaydiagrammet sedan inte kommer motsvara signalerna som genereras när man inte har tillgång till en ännu inte inträffad close för dagen.

Comment

Online under dagen kommer även det extra objektet per dagskurser att ha en close som stämmer precis oavsett upplösning.

Dvs Close per 5-minuters är samma som close för dagskurser i ett givet ögonblick bevakningsscript eller script för ordermodeller körs.

Det anmärkningar du citerade gäller bara backtestning i graf på vanligt sätt, dvs ansluta en script med flera objekt och visa.

Med nya funktionen animera i Analysbänken så animerar du även fram alla kursupplösningar du använder i scripten, som om du vore online. Om du sedan går ur analysbänken och högerklickar i grafen och slå på "Visa Analysbänkens resultat" ger dig också i grafen synliga flaggor där du skulle fått signal. Alltså alla signaler i vinstrapporten visas också.

Sedan som du upptäckte kan du inte använda den vanliga animerafunktionen ihop med extra objekt samtidigt i ett och samma script.

Comment

Working...
            X