Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Valour CoinBot ZERO presenterad i Cryptonight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Valour CoinBot ZERO presenterad i Cryptonight

    Igår hade jag nöjet att vara med i Cryptonight med Tobbe Rosén i samarbete med Valour. Vi presenterade första Bitcoin/Ethereum-strategin, CoinBot ZERO som är gratis för alla att ladda ner. Här är det inspelade webinaret: Coinbot Zero med Autostock! Cryptonight by Valour - www.cryptonight.se - YouTube

  • #2
    Kommer mer data på trackern?

    Comment


    • #3
      Jag körde på Bitcoin XBT trackern som har lite mer data, fick justera Antal och Value skripten

      Comment


      • #4
        Den fungerar även på Ethereum. Ett tips om man vill simulera på enbart EOD-data som finns lite längre bak är att sätta sim:=1 i båda triggerscripten.

        Comment


        • #5
          På måndag 16/1 kl 20 kör vi nästa medverkan i Cryptonight och presenterar en till crypto-strategi: https://youtu.be/TizAThruPC8

          Comment


          • #6
            Här är ett nytt YouTube-klipp som visar hur man kopplar upp båda CoinBot-strategierna till gemensamt skarpt konto: https://youtu.be/auTfrRLRZ2U

            Comment


            • #7
              Kul med alla nya bitcoin strategier. Sitter i tittar lite på Vontobels utbud av minifutures för möjlighet att kontrollera risken lite, kanske är jag lite trög men blir blir inte riktigt klok på den ungenfärliga kostnaden att handla med dessa. Deras exempel i dokumenten ser i mina ögon orimligt kostsamt ut. Finns det kanske nån i tråden som är säkrare på området som redan utvärderat lämpligheten i dessa instrument?

              https://certificates.vontobel.com/SE...15&PageSize=20

              Comment


              • #8
                Visst är det roligt! På vilket sätt är det orimligt lönsamt menar du?

                Om vi tar en av minisarna som exempel:
                MFL BTC1 VT100 kostar just nu ca 120 kr och har en hävstång på runt 2,0
                Det betyder att grovt räknat stiger den ca 2% om Bitcoin stiger 1%.
                Om man tex använder Bitcoin XBT som analysunderlag för strategin men vill handla minin istället får vi en multiplier för ETP Link på:

                Pris Bitcoin XBT 1087 / (pris mini 120 * hävstång mini 2) = 1087/240 = ca 4.5

                För varje Bitcoin XBT som köps på testkontot handlar ETP Link 4,5 minifutures.



                Last edited by Rikard Autostock; 2023-02-03, 10:37.

                Comment


                • #9
                  Ja så långt är jag med, inga konstigheter. Tänker på Vontobels avgift att hålla dessa minifutures. Förvaltningsavgiften ser låg ut och spreaden är hanterabar, men så visar de nåt räkneexempel där du har en total kostnad på runt 10% vilket låter orimligt så antar jag inte förstår deras avgifter helt.

                  Comment


                  • #10
                    Måste vara räntan över tid de menar tror jag. Det är det man får betala för att få hävstången helt enkelt.

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Måste vara räntan över tid de menar tror jag. Det är det man får betala för att få hävstången helt enkelt.
                      Jag antar när det kommer till Minifutures så är alla dessa kostnader inbakade om det man kallar "ränta". Men man skulle ju tydligt vilja veta hur denna ränta beräknas, för Nordnet minifutures går det att hitta enkelt men här känns det nästan som de anstränger sig för att göra det så otydligt som möjligt.

                      De skriver såhär under kostnader
                      Kostnader över tid Tabellerna visar de belopp som tas från din investering för att täcka olika typer av kostnader. Beloppens storlek beror på hur mycket du investerar, hur länge du innehar produkten. Beloppen som visas här är baserade på ett exempel på investeringsbelopp och olika möjliga investeringsperioder. Vi har antagit följande: — Du får tillbaka det belopp som du investerat (0 % årlig avkastning). — SEK 100.000 investeras. Om du löser in i slutet av provperioden (1 kalenderdag) Totala kostnader Kostnad effekt* SEK 10.103 11,2%
                      (*) Detta illustrerar effekten av kostnaderna under en innehavstid på mindre än ett år. Procentsatsen är inte direkt jämförbar med de siffror för kostnadseffekt som lämnas för andra Priip-produkter.
                      10% på ett år kunde väl vara rimligt men här pratar de om en kalenderdag

                      Comment


                      • #12
                        Måste ju vara 1 år rimligen. Omöjligt att det är 1 dag. Då hade ju minisarna varit borta på ett par veckor. Man kan ju lägga upp ett par av dem och följa värdeutvecklingen och jämföra med ett par trackers med 1 i hävstång.

                        Comment


                        • #13
                          Blev lite vinst på senaste traden som CoinBot TOM stängde i måndags. Därefter mest nedåt, och idag är det dags för Long igen. Normalt görs köp 11:e men om 10:e är en fredag görs köp då.

                          image.png​​
                          Attached Files
                          Last edited by Rikard Autostock; 2023-02-15, 08:36.

                          Comment


                          • #14
                            Det har kommit några frågor om CoinBot ZERO TOM som gick ur positionen i Bitcoin ifredags men behöll Ethereum. Det beror på att momentumvillkoret inte längre är uppfyllt för Bitcoin och därmed kan exit göras from 2:a i månaden. Ethereum däremot ligger fortfarande ovanför sin Close för 25 dagar sedan och då görs exit 6:e.

                            Comment


                            • #15
                              CoinBot Zero STEP finns klar för nedladdning. Vi kör ett lunchwebinar med Cryptonight kl 12:00 den 2:a juni och går igenom strategin lite närmare. Coinbot Zero STEP - Cryptonight by Valour - www.valour.com - YouTube

                              Nytt är att strategin fungerar på alla 7 trackers som Valour erbjuder, och att den skalar in och ur positioner för att få bättre möjligheter att göra vinst även under perioder med sämre momentum.

                              Tänk på att insatsen behöver räcka till så många trackers man vill köra, så tex 14% per tracker om man handlar för hela kontot.

                              Testkonto behövs om man kör flera CoinBot-strategier och nettopositionerar. Annars går det att köra STEP direkt på skarpt konto om den är ensam om att handla instrumenten.

                              Ca 7-8000 kr / tracker behövs i kapital som minimum för att gå med vinst inkl courtage/slippage.

                              Comment

                              Working...
                              X