Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OMX Tracker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ja har handlat SPY (S&P 500). Etf:erna handlas ju på de amerikanska börserna och de flesta borde gå att handla i NAT. Prova genom att ladda ner instrumenten du är instresserad av.
    Jag tror Rikard menade de som har historik på kundservice.

    Comment


    • #92
      Vad är skillnaden mellan dessa Tracker-skript och de som finns med som standard?
      Vid jämförelse är det stor skillnad.

      Ska jag kopiera dessa skript om jag vill köra på omx30 och xact bull/bear?
      Må gott
      **Vincent

      Comment


      • #93
        Vilka fält under indata skall användas för xact bull/bear? omx track köp- säljantal eller xact track insats?
        Må gott
        **Vincent

        Comment


        • #94
          NJa, själva scripten i sig är inte ändrade sedan i våras mer än raden för att skicka signalen till cellen.

          Det spelar ingen roll om du handlar XACT eller minifutures rent tekniskt (mer än att minifutures har betydligt bättre spread).

          Alla detaljerna står här:

          http://www.autostock.se/NATmanual/OMXTracker.html


          Om du har fält som heter XACT Tracker i Indata script är installationen ganska gammal nu. Kan vara läge att installera om faktiskt så att du får med alla nya listor och lydelser.

          Det är fält 21 som ska användas för insats, och det heter numera Standardmodell insats.

          Comment


          • #95
            Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            NJa, själva scripten i sig är inte ändrade sedan i våras mer än raden för att skicka signalen till cellen.

            Det spelar ingen roll om du handlar XACT eller minifutures rent tekniskt (mer än att minifutures har betydligt bättre spread).

            Alla detaljerna står här:

            http://www.autostock.se/NATmanual/OMXTracker.html


            Om du har fält som heter XACT Tracker i Indata script är installationen ganska gammal nu. Kan vara läge att installera om faktiskt så att du får med alla nya listor och lydelser.

            Det är fält 21 som ska användas för insats, och det heter numera Standardmodell insats.

            Jag börjar nog bli för gammal och gaggig.
            Missade att det fanns flera sidor och tog skriptet sist på första sidan.

            Uppdaterade nat igår men fältnamnen finns kvar. Mäste jag göra en nyinsallation?

            För att använda Tracker på omx30 och xact bull/bear:
            indexskript: sl)OMX Tracker Long resp. sl)OMX Tracker short
            xact bull: sl)Tracker minilong buy och sl)Tracker minilong sell
            xact bear: sl)Tracker minishort buy och sl)Tracker minilshort sell

            Men då måste väl raden i OMX Tracker:
            setgvarif(signal8,870,eqv(cum(1),1))
            ändras till att använda 40,41,42,och 43?

            Ursäkta att jag är så dum, men jag kör bara aktier och xact bull/bear och vet inte hur de andra instrumenten fungerar så om skripten har speciell funktionalitet för specifikt instrument så är jag bortgjord. Och om dom dessutom är namngivna som ett instrumment (minilong) då tror jag naturligtvis att det inte gäller mig.
            Må gott
            **Vincent

            Comment


            • #96
              Inga problem!



              Fältnamnen uppdateras inte vid programuppdatering eftersom många har döpt dessa enligt egna alternativ. Så antingen kan man döpa om dem i ini-filen enligt följande:




              alternativt göra en nyinstallation.


              Scripten stämmer, men cellerna som används nu är 870 och 871. Om du har script kvar som kör andra celler är det gamla grejor.

              Comment


              • #97
                Men sl)Tracker minilong buy tar ju emot värden i cellerna 40,41,42 och 43 men de sätts inte i sl)OMX Tracker Long.
                Må gott
                **Vincent

                Comment


                • #98
                  Hm, är det verkligen det scriptet du får när du uppdaterar standardmodeller? Jag provade på en annan dator och får bara celler 870 och 871.

                  Comment


                  • #99
                    Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                    Hm, är det verkligen det scriptet du får när du uppdaterar standardmodeller? Jag provade på en annan dator och får bara celler 870 och 871.
                    Japp, jag är gaggig. Dags att gräva gropen...

                    Tittade i sl)XACT Tracker Bull som ju används av terminer. Men namnet verkad ju kunna stämma med xact bull/bear certifikat.

                    { sl)XACT Tracker Bull köp }
                    innehav_ok:=Le(Portfolio(v),0)
                    val:=GetGVar(40)
                    bear_innehav:=GetGVar(43)
                    SetGVarIf(Portfolio(v),42,1)
                    signal=And(And(innehav_ok,Eqv(val,1)),Eqv(bear_innehav,0))
                    Mult(signal,5)

                    Ber om ursäkt för skapad förvirring...
                    Må gott
                    **Vincent

                    Comment


                    • Hej,

                      Är det OMX Tracker som går bäst just nu?
                      Tycker mig sett bra resultat i flera veckor i "efterbörsen".

                      Vilken typ av strategi ligger till grund för OMX Tracker, är det trendföljande eller jämnviktspendlande?

                      Jag tittade som hastigast på koden. Vet inte om jag har den senaste i NAT 120318?
                      Men som vanligt var den okommenterad och lite svår att följa.
                      Tar tacksamt emot en summering om grunderna i modellen, vill förstå varför den går bra just nu?


                      MVH
                      Jimmy

                      Comment


                      • Jag är också intresserad av att förstå Trackern. Den har gått bra de senaste veckorna. Finns det någon sammanställning över historisk performance?

                        Comment


                        • Vi kan lägga till lite kommentarer i koden. Vi ska ändå ut med en rättad version efter att en bugg siktats av en kund, samt lägga till villkor för att checka trading power innan order läggs. Vi kan ta fram simulerad historik också med den aktuella versionen.

                          I korthet bygger den på en regressionskurva och MACD.

                          Comment


                          • Är OMX tracker, anpassad för just hur Sthlm OMX rör sig eller fungerar det på andra index också, någon som testat?

                            Comment


                            • Har inte testat så mycket på andra index, det är mest OMX den är tänkt för. Men det blir ju en smal sak att simulera den på andra instrument (och optimera om parametrarna) när Pro-versionen är klar.

                              Comment


                              • Rättad version ligger ute nu via Hjälp > Uppdatera standardmodeller. Vi har lagt lite kommentarer i Long-scriptet också, samt ett villkor som testar trading power innan order läggs.

                                Comment

                                Working...
                                X