Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
    Ja, i alla fyra scripten.



    För i stort sätt ALLA ordermodeller är en köp-signal aktiv ända till dess att en sälj-signal triggas. Det omvända gäller förstås för sälj-signaler.
    Detta vållar naturligtvis ett problem om man har gått in för exempelvis en uppgång, men det vänder, och stopplossen löser ut. Om köpsignalen då fortfarande "ligger på" så tas omedelbart en ny köp, vilket man ville undvika.

    I den här tråden kan du läsa om en lösning på problemet:
    Länk: http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2779
    Skulle du kunna skriva ut hur de fyra scripten ska se ut för att undvika det problem som jag fick idag?

    Comment


    • Ursprungligen postat av L.J Visa inlägg
      Skulle du kunna skriva ut hur de fyra scripten ska se ut för att undvika det problem som jag fick idag?
      Du har inte sagt vad ditt problem berodde på. Var det pga. ett externt stopploss-script, eller var det pga. att scriptens "timelock" inte fungerade?

      Comment


      • Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
        Du har inte sagt vad ditt problem berodde på. Var det pga. ett externt stopploss-script, eller var det pga. att scriptens "timelock" inte fungerade?
        Jag vet inte vad problemet berodde på. Jag ändrade som sagt var timelocken från 1 till 30, samt raden buy4=and(and(or(överexponerad_short,and(buy3,ej_idag)),öppet),orderdelay_ok)
        {

        till

        buy4=and(and(or(överexponerad_short,and(buy3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)

        (motsvarande i shortscriptet.)

        Dessutom använde jag Take Profit-scriptet, där jag satt nivån till 0,5% (0,05% i indata script- formuläret).

        Resultatet blev att AT tog ny position nästan omedelbart efter avslutad affär (sammanlagt 52 avslut på 4 timmar). Jag använde samma script för ett par månader sedan, och då funkade det fint.

        Anledningen till att jag slutade då, var att efter ca. 10 vinstaffärer i rad kom en förlustaffär som åt upp halva vinsten. Då ledsnade jag och provade något annat. Men kanske var det inte så dum metod ändå, och därför tänkte jag testa en gång till.

        mvh L.J
        Last edited by L.J; 2012-06-14, 05:34.

        Comment


        • L.J
          Till att börja med be Rikard att han skickar dig den version av Raptor som är daterad {120314}
          I den finns de förändringar om timelock, som jag skrev om tidigare, redan inlagda plus en del annat.
          Jag sökte efter den här i tråden men den versionen kunde tydligen bara hämtas genom uppdateringsservice.

          Därefter är ett tips att om du ska blocka en parameter, som i buy4 i ditt fall, blocka den inte inne i formeln utan blocka den i stället där parametern definieras.
          Så här:
          ej_idag:=1 {gt(int(d),int(lasttrade(s,d)))}

          Börja med detta, men skulle det istället visa sig att det var Take Profit-scriptets fel hjälper jag dig att komplettera koden med det jag länkade till.

          Comment


          • 10:01 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302F" price 970.25
            12:08 Manuell exit 959,50 SEK

            13:36 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302F" price 961.75
            14:35 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302F" price 962.75


            15:14 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302F" price 966.10
            17.15 Manuell exit 970,95 SEK

            Resultat: +14,5p
            Last edited by JMillard81; 2012-06-14, 21:09.

            Comment


            • Coolt! Hur ligger du till för veckan?

              Comment


              • Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Coolt! Hur ligger du till för veckan?
                Har tyvärr inte kört tisdag och onsdag, men i måndags gick det plus 6p och i dag +14,6.

                Är dock osäker på om något är galet eftersom den beter sig väldigt annorlunda mot hur jag vill minnas att ursprungs-raptor gjorde. Du kanske har möjlighet att kolla på min installation och se om allt stämmer, och om jag gjort rätt när jag lagt in den äldre versionen av Raptor?

                Comment


                • Raptor 120314

                  Rikard. Går det att få scripten till Raptor 120314? Provade PM:a men det funkar visst inte.

                  mvh L.J

                  Comment


                  • Hej! Jo jag såg PMet, men kan inte hitta de versionerna. Vad var det som var intressant i just den?

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                      Vad var det som var intressant i just den?
                      Du fixade till en del "buggar" som fanns i verisionen innan.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av L.J Visa inlägg
                        Rikard. Går det att få scripten till Raptor 120314? Provade PM:a men det funkar visst inte.

                        mvh L.J
                        Hur har det gått med denna?

                        Comment


                        • Nja, jag har inte de scripten kvar. Möjligen någon version senare, men vad är det som ni ville ändra?

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
                            Hur har det gått med denna?
                            Jag har Raptor long/short 120316, kan det vara till någon hjälp?
                            Berra

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                              Jag har Raptor long/short 120316, kan det vara till någon hjälp?
                              { 120316 } är den första varianten med MACD inlagd. { 120314 } är den sista varianten utan MACD.

                              Comment


                              • Bara en liten fråga, vilka fördelar har Raptor 120314 eller 120316? Går man tillbaks och tittar på statistiken så gick det inte så bra för Raptor dagarna efter de varianterna började användas.

                                Finns det några förändringar man gör i de varianterna för att de ska fungera bättre?
                                Last edited by Gustav11; 2012-06-26, 11:34.

                                Comment

                                Working...
                                X