Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rankor System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rankor System

    Jag var en av de som blev lurade av RankorSystem. De redovisade minst sagt utsökt avkastning och jag började med Skywalker som den första tiden plockade lite småvinster. Sedan kom det några dagar där allt raderade i ett nafs med ca minus -40p någon dag. Naturligtvis redovisade aldrig Jörgen dessa katastrofala resultat utan istället från hans Master-PC som uppenbart inte får samma resultat som hans kunder.

    När Skywalker gick så dåligt att den inte var speciellt attraktiv för kunderna introducerande han Obi-Wan som autostock approved. Den strategin hade inte en enda minusmånad, så flera kunder inklusive mig övergick till den. Det första som händer är naturligtvis att den går rätt ner i avgrunden. Nu har han inte ens uppdaterad statistiken för Obi-Wan för förra veckan och det verkar inte heller vara några kunder som skriver på forumet om den längre.

    Nu ska han tydligen lansera en ny tradingmodell. Misstänker att även den kommer presenteras med en miljon punkters avkastning per månad, och så fort den får kunder kommer den krascha precis som RankorSystems övriga strategier.

    Statistiken på hans hemsida har ingenting med verkligheten för hans kunder att göra. Dels för att han redovisar från sin master-PC, och dels för att det vid flera tillfällen varit problem med att få signaler (oftast de dagar då han redovisar sin +20p dagar.)

    Vill mest göra andra eventuella köpare uppmärksamma på detta. Om ni tycker att det ser för bra ut för att vara sant, så är det med största sannolikhet inte heller sant.
    Last edited by JMillard81; 2012-03-14, 19:21.

  • #2
    Intresant

    Jag tittar lite på PLTs IStep II, men har fått ett ganska så svalt bemötande från mail kontakt, (för information om grafer och statestik på deras egen hemsida så hänvisar dom till autostock i stället för att svara, mycket förtroende ingivande det

    Men jag är på jakt efter ett system som fungerar även för kund... Inte bara från levrantören. Så det var mycket intressant det du har skrivigt om rankor.
    Är det någon annan som har gått på några nitar?? Eller är det något system som ni har fått att fungera? (självklart det som är av störst intresse)

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av MBorraren Visa inlägg
      Jag tittar lite på PLTs IStep II, men har fått ett ganska så svalt bemötande från mail kontakt, (för information om grafer och statestik på deras egen hemsida så hänvisar dom till autostock i stället för att svara, mycket förtroende ingivande det

      Men jag är på jakt efter ett system som fungerar även för kund... Inte bara från levrantören. Så det var mycket intressant det du har skrivigt om rankor.
      Är det någon annan som har gått på några nitar?? Eller är det något system som ni har fått att fungera? (självklart det som är av störst intresse)
      Tror det är svårt att hitta en automatisk strategi som fungerar bra även för kunderna. Just nu kör jag Raptor, och den har fungerar än så länge även om det varit lite strul. Mitt förtroende för den är dock mycket högre än för några andra modeller då de flesta verkar lida av samma problem, dvs att de kommer alldeles för sent in i trenderna och håller positionerna på tok för länge.

      Comment


      • #4
        Vi har meddelat Rankor att Approved-status dras in nu. Officiellt blir det i samband med att ett antal nya strategier från våra övriga Approved-leverantörer introduceras runt månadsskiftet.
        Det är bara att beklaga att strategierna haft problem senaste tiden, och det kommer nästan garanterat att komma lysande perioder framöver, men för vår del är det helt enkelt inte affärsmässigt möjligt att sätta Approved-status på produkter som folk inte har tillräckligt förtroende för.

        Vi utesluter naturligtvis inte att ett annat läge kan uppstå i framtiden för Rankor, men just nu har vi inget val annat än att stoppa försäljningen av Obi-Wan och Skywalker från vår sida. Det finns några kunder som kör egenmodifierade versioner av strategierna där takeprofit etc används på ett annat sätt vilket kan ge bra vinster. Dessa kunder får naturligtvis fortsätta abonnera så länge de vill.

        Övriga strategier från Kommando och PLT har vi inte haft några bekymmer med, och många kunder berömmer redovisningen som stämmer väldigt bra.

        Kort sagt, det blir en rejäl omstuvning bland strategier vid månadsskiftet.

        /Rikard

        Comment


        • #5
          Manuell behadling.

          Vilka system erbjuder manuell trading. PLT... Några fler?

          Comment


          • #6
            Min teskörning av Taun Taun fär något år sedan skrev jag om här på forumet, en helt vansinnig strategi som inte gjorde mer än någon enstaka + trade på någon punkt under 14 dagar trots lysande historisk statisik hos Rankor.

            http://www.autostock.se/vbulletin/sh...highlight=taun
            Last edited by BRB_67; 2012-03-14, 20:33.

            Comment


            • #7
              Rikard vad kör du för program nu? Det hemma snikrade du skrev om i länken?

              Comment


              • #8
                Jag kör Raptor lite försiktigt nu, snickrade en hel del med olika terminatorbaserade varianter innan men det blev generellt för mycket avslut som käkade upp vinsten, därför tilltalar Raptorn mig mycket just nu, få avslut med hittlils hög "hit-rate" på avsluten.

                Extra trevligt med dialog med kompisarna på forumet där avsluten verifieras i princip i realtid.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av MBorraren Visa inlägg
                  Vilka system erbjuder manuell trading. PLT... Några fler?
                  Manuell handel brukar gå bra med de flesta lite långsammare strategier, framförallt aktiestrategierna men även iStep II som inte är så väldigt snabb. Kommande Adagio från Kommando blir en annan mycket lämplig strategi för både manuell och automatisk handel. Det är alltså fritt fram att abonnera på signalerna från en "robot" även om man inte är Nordnet AutoTrader-kund, man får email och SMS från roboten centralt och kan lägga order själv om man inte väljer den automatiserade AutoTrader-lösningen. Fler strategier är på väg att lanseras och ett par av dem är helt ok att handla manuellt med.


                  Ursprungligen postat av MBorraren Visa inlägg
                  Rikard vad kör du för program nu? Det hemma snikrade du skrev om i länken?

                  Det som skrevs om i tråden är nuvarande Nordnet AutoTrader.

                  Comment


                  • #10
                    Jag läste om adagio, låter intressant.
                    Ska hålla ögonen öppna efter uppstarten.

                    Comment


                    • #11
                      Det finns lite mer statistik här:

                      http://www.autostock.se/statistik/adagio

                      Det är beräknat på terminen, och Adagio kommer både som terminsmodell och ETN-version. Det vi väntar på är att Öhmans ska få ut sina nya cert på börsen vilket borde kunna bli av sista veckan i mars. Antal avslut är lågt, i snitt går det ca 7 dagar per signal, men jag tror det är bäst Henric på Kommando får svara på detaljerna.

                      Comment


                      • #12
                        Det är ju smått intressant hur Jörgen nu meddelar att HAN brutit samarbetet med er: http://www.rankorsystem.se/phpBB3/vi...0&p=1400#p1400

                        Kanske ännu ett bevis på hur oseriöst företag RS är.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                          Det finns lite mer statistik här:

                          http://www.autostock.se/statistik/adagio

                          Det är beräknat på terminen, och Adagio kommer både som terminsmodell och ETN-version. Det vi väntar på är att Öhmans ska få ut sina nya cert på börsen vilket borde kunna bli av sista veckan i mars. Antal avslut är lågt, i snitt går det ca 7 dagar per signal, men jag tror det är bäst Henric på Kommando får svara på detaljerna.

                          Ja, modellen passar bra för både ETF:er och terminer. Den handlar i snitt en gång i veckan. I bland kan den ligga i positon under en längre tid och i vissa marknasklimat handlar den lite oftare.

                          Comment


                          • #14
                            Jösses, jag såg det nu också. Jaja, det är ju mest tragiskt.

                            Och att skylla på fördröjning känns lite blekt, det blir knappast bättre kurser om vi skulle trycka igenom alla kontrakt på ett par sekunder. Och hur kan det komma sig att Symphony som arbetar med samma signalsystem (ca 8-10 sekunder) visar lika bra eller tom bättre resultat än mastermaskinens? Fördröjningen kan ofta vara en fördel eftersom signalen tenderar att triggas på en "peak" eller "dip" som ofta vara några få sekunder. Den kan försvinna innan kunderna fått signalen, och då blir det bättre pris av att vänta lite.

                            Comment


                            • #15
                              Att överhuvudtaget redovisa hur mastermaskinen signalerar är ju helt abnormt i sig, det är ju helt ointressant för en kund hur den signalerar om det finns skillnader. En "kundmaskin" kan stå brevid och ta signalerna från internet precis som de betalande kunderna får dem och den skall dessutom handla skarpt.

                              Central distrubution av signalerna har ju för övrigt bara funnits en kort tid, alla andra Rankorstrategier har ju tidigare körts lokalt och ingen statistik har ju någonsin stämt innan heller, diskusisionen har ju ältats på forumen i åratal, inte en enda människa har någonsin kommit i närheten av Rankors falska och vilseledande redovisning/marknadsföring.

                              Comment

                              Working...
                              X