Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sedt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sedt

    När släpptes den här strategin till kund?
    Nu har jag inte den här strategin men hadde jag prenumererat på den hadde jag varigt riktigt förbannad.
    Inte en månad tidigare har visat minus, men lagom till den släpps till kund och man ökar insatsen till X3 så kommer dom första förlusterna och det med besked.
    Kanske är X3 lite mycket att handla med, när jag testar en ny strategi brukar jag bara handlat för så mycket av portföljen att det motsvarade en risk på x1 eller x0,5 men ändå hadde jag känt mig lurad.
    Nu är fin gammal avkastning ingen garanti att framtiden kommer att vara lika ljus, men att redovisa två månader i rad med -5% (X1) när den bara har levererats till kund i ca 3 månader, gör att jag ifågasätter den tidigare redovisade avkastningen.

    Vill inte avskräcka någon från SEDT, utan detta är bara min syn på den redovisade avkastningen, när juli redovisas kommer jag kanske att få äta upp allt.

  • #2
    SEDT är redovisad med index som underlag fram tom mars. From april när den släpptes till kund redovisar vi med X3-certifikat. April gick +13,5% och Maj och Juni backade rejält. Det är en av anledningarna att vi håller på att uppgradera SEDT, och dessutom kommer börja handla de specialemitterade minifuturerna från Öhman som gör att vi kommer ner till ca 2 ggr utväxling.

    Comment


    • #3
      Det är inte antalet procent i förlust jag retar mig på, jag förstår att X3 ger en större förlust än X1, även om ca -5% (X1)fortfarande är ganska mycket så är SEDT långt ifrån ensam om att avkasta negativt i maj, jun.
      Därimot är det den enda strategin som inte har haft en enda negativ månad av dom 33st som redovisas innan strategin släpptes till kund.
      I minna ögon, innan dom två sista månaderna var med, såg strategin mycket fin ut. Små rörelser och alla på rätt håll hur säkert som helst.
      Visst förstod jag att det förr eller senare skulle bli en månad med minus men dom borde inte komma ofta och när det väl kom en månad med negativt resultat så var det inte speciellt stor risk att det skulle bli mycket minus.... Dom tankarna hadde jag när jag först såg SEDT.
      Det är därför jag tycker det är lite konstigt att två av dom tre månaderna som singnalen har gått ut till kunderna har visat ganska kraftigt minus.... Var tog den lugna avkastningen vägen? Eller är det bara en otrolig jäkla otur att det blev minus efter 35 månader.

      Comment


      • #4
        Jag började med SEDT p.g.a. det som Mborraren tar upp, att det va så fin månadsavkastning, inga stora rörelser utan med små men ändå plus-siffror.
        Klart man blir lite konfunderad när den släpps till kund och det börjar svänga hej vilt.
        Får se hur den fungerar med dom nya scripten som ska komma.

        Comment


        • #5
          Hej,

          jag provade Sedt men slutade då den inte verkade ha någon potential.
          Möjligen som kontraindikator under tiden jag provade.
          Hoppas den får en ny version.

          Jimmy

          Comment


          • #6
            SEDT har inte gått alls som förväntat, och PLT uppgraderar den just nu till en ny version som bygger upp positionen i upp till 5 steg. Syftet är att ha en större position de dagar trenden går åt rätt håll och en mindre när man blir utstoppad. Vi återupptar arbetet under nästa vecka när semestrarna är slut. Tills dess är SEDT avstängd.

            Comment


            • #7
              Vi kommer göra ett signalförsök (skarp handel) imorgon med SEDT i uppgraderad version.

              Comment

              Working...
              X