Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tidshorisont

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tidshorisont

    Allmänt gäller ju att det är svårare att förutspå skeenden ju längre fram i tiden de ligger. Ta t.ex vädret. Prognosen för morgondagen är mycket säkrare än för två veckor framåt. Jag tycket att detsamma borde gälla börsen. OMXS30 terminerna är ju sammanvägd av 30 aktier. Därmed har man ju gjort en viss medelvärdesbildning. Att förutspå hur terminen står om 5 minuter borde vara enklare än hur den står nästa vecka.

    Jag har försökt att inrikta mig på att ta små vinster. Med bra avtal med Nordnet kan man gå med totalvinst på att ta hem 0,5 punkters vinst.
    Min målsättning är att ta fram ett script som kan tolka kurvan då den ligger lite för högt eller för lågt under en kort tid samt snabbt gå in och ta 0.75 punkters vinst. Antag att sådana tillfällen förekommer runt 10 gånger per handelsdag.

    Problemet är att man aldrig får fler rätt än 4 av 5. Fyra gånger 0.3 p nettovinst är 1.2 p. Den femte gången har man fel och för att det skall fungera bör man ha en stopploss på 3p, och vips så ligger man istället 1.8 p back, suck.

    Jag har nu under semestern testat många varianter av egna script (tyvärr skarpt med en del förlust som följd). Jag har ännu inte gett upp hoppet om vinst, men det kräver nog både tickdata samt backtradingmodul innan man är hemma. Keep up the good work,Lasse. Vi väntar!
    Last edited by Bertil; 2012-08-11, 11:38.
Working...
X