Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konfiguration av Raptor m.m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Konfiguration av Raptor m.m

    Hej,

    jag är total nybörjare när det gäller både automatiska handelsstrategier och terminshandel och har några elementära frågor gällande Raptor;

    Det finns vad jag kan se ett 20-tal svenska OMX-terminer, vilken är det som strategin är byggd för? Om alla fungerar, vilken fungerar bäst och varför?

    Det finns också 8 automatiska ordermodeller som heter Raptor, vilka skall konfigureras?

    Hur många kontrakt är det optimalt att handla med givet en insats på 50 tkr?

    MVH\
    Anders

  • #2
    Välkommen till forumet!

    På Raptor-sidan i manualen beskrivs hur man kopplar till terminen, och längst ner om man vill handla minifutures. Vill du handla terminen är det alltså allt utom det sista avsnittet som gäller. I princip räcker det att ansluta ordermodellerna och strunta i scripten, men de flesta vill se kurvorna under tiden och då kan man ansluta även scripten till terminen.

    Aktuell termin nu är OMXS302J, men den byts varje månad och man får söka upp nya terminer undan för undan i NAT. De närmaste som kommer ligger dock troligen redan upplagda i listan.

    För info hur man lägger upp ny termin, titta på den här sidan i manualen:

    http://www.autostock.se/NATmanual/La...nstrument.html


    PS. Ett terminskontrakt har ett underliggande värde av OMXS30-index ggr 100, dvs i dagsläget ca 107 000 kr. Samtidigt är säkerhetskravet ca 10% vilket betyder att du bara behöver ha en tiondel på kontot, men det är viktigt att man är fullt medveten om riskerna med terminshandel, och att alla nödvändiga avtal är ifyllda hos Nordnet.
    Det är väl värt att nämna också att Raptor kommer få sig en rejäl genomkörning så fort vi har den nya backsimulatorn på plats i programmet.

    Comment


    • #3
      Tackar för ditt svar! Låter som om jag behöver läsa på lite mer gällande terminshandel generellt

      Comment

      Working...
      X