Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

backtestning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • backtestning

    Rikard,
    i at8 fungerade det bra att ta fram gamla terminer, backa bakåt med plus-tecknet och få fram aktuell dag.

    I nat är det inte lika enkelt. Vi säger att jag vill titta på omxs302h och se kursgrafen i 15 min upplösning, hur gör man då?

    Kurs-priset finns ej i högerkanten, att backa till 2012-07-23 fungerar, men inga grafer visas. Inga priser syns i högerkanten, så frågan är hur det är tänkt att fungera?

    Kan ni införa i nat samma som i at8 att scrollningen sker bakåt där kursen befinner sig, inte att man måste själv scrolla upp ner horisontellt för att hänga med där kursstaplarna befinner sig.

  • #2
    Om kurserna inte syns är terminen inte initierad. Läs in kurserna igen från Kundservice och kryssa för Ersätt befintlig. Det ska fungera att öka antal dagar så att man kommer tillbaka så långt man vill studera terminen, samt även välja upplösning som vanligt.

    Comment


    • #3
      Kurserna finns kvar i databasen, men det sparade diagrammet med 15 min upplösning för h-terminen har inte använts sedan i juli.

      Att plocka upp sparad arbetsyta med h-terminen och backa bakåt med pilarna tills jag kommer till juli visar inga kurs-staplar.

      I högerkanten finns inga kurser ex för 23 juli då kursen stod i 1027. Varför visas inga staplar när kurserna finns i databasen?

      Comment


      • #4
        Jag gjorde ett test med h-terminen och får samma sak som jorgeng. Detsamma gäller för alla terminer som läses in utan initiala kurser i diagramfönstert.

        Comment


        • #5
          Hm, prova igen imorgon under borstig, vet inte om något kan vara annorlunda nu när börsen är stängd.

          Comment


          • #6
            Det blir ingen förändring i morgon Rikard. Jag har sett detta fenomen tidigare men då med aktier istället.

            Comment


            • #7
              Kunder har efterfrågat mer backtestat data för Omx Chewbacca och just nu går det inte då det inte går att få fram kursstaplar för H-terminen och äldre terminer i nat.

              Bra om Lasse kan fixa felet omgående Rikard.

              Comment


              • #8
                Jag provade på E-terminen som jag inte hade några kurser på från början, laddade hem från Kundservice och då fungerade diagrammen snyggt och prydligt direkt.

                Är det dagsstaplar som inte fungerar eller intraday? Eller både och?

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                  Jag provade på E-terminen som jag inte hade några kurser på från början, laddade hem från Kundservice och då fungerade diagrammen snyggt och prydligt direkt.

                  Är det dagsstaplar som inte fungerar eller intraday? Eller både och?
                  Som jag skrev ovan är det 15min intraday staplar på en tidigare sparad arbetsyta för H-terminen.

                  Vad du säger är att man måste ladda hem h-terminen igen från kundservice för att staplarna ska visas fastän de redan tidigare finns i databasen?

                  Comment


                  • #10
                    Jag hade inget data själv på den termin jag provade så jag laddade från KS och det fungerade galant. Det görs en typ av initiering när man hämtar data så det kan vara lönt att göra ett försök. Du skulle kunna prova att hämta ditt eget data genom att ta en kopia på Data-katalogen, och ange sökvägen till kopian i Kundservicedialogen. Kryssa för Ersätt befintlig.

                    Comment


                    • #11
                      Jag laddade från kundservice H-terminen och då fungerade det.

                      Frågan är varför man måste ladda om H-terminen när den redan finns i databasen, verkar vara en bugg.

                      Kanske något lasse kan åtgärda?

                      Comment


                      • #12
                        Det är ingen bugg, det är bara en initiering av databasen som måste "flushas". Det är så de är konstruerade.

                        Comment


                        • #13
                          Kan lasse fixa till "auto-flushning" då av chartet?

                          Comment


                          • #14
                            Chart och databas är inte samma sak, däremot har vi en del fixar på gång för att refresha chartet i olika situationer som inte fungerar perfekt nu.

                            Comment


                            • #15
                              Ok, kan du be lasse fixa auto-flushning av databasen då, tack.

                              Comment

                              Working...
                              X