Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rikoschett

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Bra ide, jag funderade själv på någon form av bollinger där man vill att kursen ska ligga under nedre bandet.

Låter bra!

Kanske också behöver ha viss volla (höjd på staplarna), typ ATR, bollinger band width liknande, så man får bort trades i konsolidering/squeeze. dvs vill fånga en överreaktion.
    Last edited by jimmy; 2013-03-25, 23:08.

Comment

Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
      Om man ska följa reglerna i boken till punkt och pricka så ska exit ske så fort det är vinst vid 17.20-tiden. (eller innehav i max 5 dagar)
      Att ha minst 2% vinst på bara ett par dagar är nog lite för mycket för den enkla entry-strategin.
      Vitsen är att ta väldigt många affärer och små vinster, inte att vara starten på en trend.
      ja, precis, en tidsexit, se denna tråd för en lite mer flexibel variant:
      http://www.autostock.se/vbulletin/sh...5890#post25890

Kan sätta väldigt låg vinst. t.ex. minst 0,5% vinst, tillåt efter y dagar, forcerad exit x dagar.
      Backtestar man och .tex. kommer fram till att bäst resultat är efter 2 dagar istället för dag ett, så kan man ju köra det
      Last edited by jimmy; 2013-03-25, 23:06.

Comment

2% krav är det inte, det står på 0,2% nu. Jag såg att det kunde bli köp och exit samma dag ibland om vinsten blev mer än 0,2% så jag har lagt till villkor som stoppar det.

Dessutom blev resultaten bättre om man sätter som villkor att kursen ska stänga i de nedre 10 procenten igår, och att close "idag" är ännu lägre när kl är 17:20. Jag skippade filtret med OMXS30 och nu ser avkastningen genast lite roligare ut med ca 30% för "portföljen" med tre aktier. Tricket är nog att handla många aktier så blir inte effekten av en utstoppning så stor på portföljen.

Köpsida:

omxs30:=cmpref(c,0,a)
        idx1:=mov(omxs30,100,s)
        idxupp:=gt(omxs30,idx1)
        range:=sub(h,l)
        10procent:=mult(range,0.1)
        köp1:=lt(c,add(l,10procent))
        kl1720:=gt(frac(d),0.7222221)
        kl1723:=lt(frac(d),0.7243055)
        ej_innehav:=le(portfolio(v),0)
        draw(omxs30,2,caa)
        draw(idx1,3,ypa)
        saldo=sub(add(cash(t),cash(a)),cash(u))
        pengar=gt(cash(t),div(saldo,3))
        köp2=and(and(kl1720,kl1723),{idxupp}1)
        köp3=and(and(aref(köp1,1),pengar),lt(c,aref(c,1)))
        köp4=and(and(köp2,köp3),ej_innehav)
        mult(köp4,10)

{@A(0,OMX Stock )}

Säljsida:

köppris:=lasttrade(b,p)
        köpdag:=int(lasttrade(b,d))
        vänta1dag:=gt(int(d),köpdag)
        vinstkrav:=1.002
        vinst1:=gt(b,mult(köppris,vinstkrav))
        innehav:=gt(portfolio(v),0)
        kl1720:=gt(frac(d),0.7222221)
        kl1723:=lt(frac(d),0.7243055)
        5dag:=gt(d,add(köpdag,7))
        sälj1=and(innehav,and(kl1720,kl1723))
        sälj2=and(and(sälj1,or(vinst1,5dag)),vänta1dag)
        mult(sälj2,10)
        Attached Files

Comment

Jag har testat denna på 17st OMX30 aktier (och får sämre resultat och oppertunity på denna, än Rikoschett baseline d-stat exit med spik för nedgång filter.

Forum-script-modd-rikoschett

Testperiod 1 jan 2011 till 25 mars 2013. Edge 0,22% per trade (271 affärer)
          Vanlig d-stat-exit (ingen TP)

Baseline, Filter, spik för nedgång
          Testperiod 1 jan 2011 till 25 mars 2013. Edge 0,36% per trade (481 trades)
          Vanlig d-stat-exit (ingen TP)
          Last edited by PerG; 2013-03-26, 17:57. Anledning: tillägg, vanlig d-stat exit kördes

Comment

Har du villkoren för D-stat och baseline så moddar vi.

Comment

Har du villkoren för D-stat och baseline så moddar vi.

Vad jag minns var det väll Exit innan stängning dag 1-4 om vinst, exit dag 5 oavsett vinst. Köp = dag 0.

men vore kul att testa om det blir bättre resultat dag 2 än dag 1. ofta utvecklar sig traden bra upp till dag 5. Så att gå ur dag 1 borde ge lägre vinst/trade, men kanske fler, de perioder det är varannan dag börs.

Comment

Det stämmer nog, jag provade att lägga till villkoret:

ej_igår=gt(int(d),add(köpdag,1))

i säljscriptet, och om jag tar bort villkoret i köpscriptet att kursen ska stänga i de nedre 10 procenten "igår" och vara ännu lägre idag, så får jag lite bättre resultat och många fler trades.

Comment

Vad kul att det kom upp en tråd om Rikoschett, har precis lånat FA-boken från bibblan.

Fråga om scriptet du postade Rikard:

portfolio(v), tittar den på hela innehavet i portföljen eller bara i specifik aktie?

Comment

portfolio(v) är individuellt för varje instrument. Ansluter du en modell till flera instrument så körs scripten på varje instrument och läser av portfolio(v).

Comment

Ok, så om man har scriptet anslutet till SKF B t ex så visar den bara hur stor volym SKF B man har i portföljen, dvs det struntar i om det HM B i portföljen?

Comment

Ursprungligen postat av logiken Visa inlägg
                        Ok, så om man har scriptet anslutet till SKF B t ex så visar den bara hur stor volym SKF B man har i portföljen, dvs det struntar i om det HM B i portföljen?
                        Helt rätt.

Comment

Det stämmer nog, jag provade att lägga till villkoret:

ej_igår=gt(int(d),add(köpdag,1))

i säljscriptet, och om jag tar bort villkoret i köpscriptet att kursen ska stänga i de nedre 10 procenten "igår" och vara ännu lägre idag, så får jag lite bättre resultat och många fler trades.
                          Om nu det villkoret (c lägre idag än igår) och omx-filtret är borttaget, är vi då tbx på den ursprungliga versionen i #1??

Comment

Hmm, har stött på ett problem som iofs har direkt med Rikoschetten att göra men det var nu när jag testade den som jag upptäckte det. Har nu också sett att det även uppträder för mig när jag testar andra setups:

Det verkar som jag inte kan testa längre bak än 20 mars 2012, har provat att uppdatera och skriva över databasen men får inga signalar innan det datumet trots det. har jag missat nåt så att de ska vara så eller går detta att lösa?

Comment

Har du kursdata i diagrammen längre tillbaka än så? Annars är det troligen bara inställnignen i Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Spara dgr tillbaka

Ställ upp den så långt du behöver och ladda om datat så ska det rulla på därefter.

Comment

Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                                Om nu det villkoret (c lägre idag än igår) och omx-filtret är borttaget, är vi då tbx på den ursprungliga versionen i #1??
                                Bump

Comment

Working...
                                X