Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Volym som krav för position?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Volym som krav för position?

Jag sitter och pular lite med volym som krav för positionstagning (aktier)... eller FÖRSÖKER är väl rätt ord...

Är det någon som har några tips eller råd när det gäller sätt att "se" på volymen för att man ska kunna öka sannolikheten för att positionen tas i rätt tid? Jag tänker mig scenariot att man identifierar ett tradingläge med teknisk analys (mer eller mindre manuellt), men att man ställer krav på volymen för att triggerscriptet sen verkligen ska lösa ut så att position tas.

Någon som har synpunkter eller idéer? Allt är av intresse!!

Du har en funktion för detta i NAT. MFI()-funktionen jobbar med volymvillkor.

Comment

Jo, jag har testat lite med MFI och kollat lite på hur det är konstruerat i stoploss mini. Kan väl inte påstå att det spontant känns sådär jätteanvändbart i den tappningen för mitt ändamål (stoploss mini använder väl linjär regression av MFI om jag inte minns fel!?). Hur använder jag MFI bäst som extra villkor för entry? Har du nåt tips LillWicke? Hur använder du MFI?

Det finns kanske andra, smartare varianter man kan använda sig av för att filtrera sina entry?

Har funderat lite på glidande medelvärden av volymen men har inte testat detta än. Är det någon som testat det och kunnat dra några slutsatser?

Ställer mina frågor här och hoppas på några tips. Förhoppningsvis hjälper det andra också ifall det dyker upp några guldkorn! :-)

Comment

Ett sätt för enter/exit kan kanske vara att labba lite med galmla raptormotorn, för att se om det kan ge något.

mval=mov(mfi(3),3,e)

triglevel1=hhv(aref(mval,1),2) {Blue}
        triglevel2=llv(aref(mval,1),2) {Red}

köp1=gt(mval,triglevel1)
        sälj1=lt(mval,triglevel2)

Comment

Working...
        X