Jag är ny på att bygga ordermodeller, har dock faktiskt lyckats få till några som verkar lovande, i alla fall i bänken, men nu gick jag på problem.
Sekvens1 gör första köp
Sekvens2 adderar köp till position
Sekvens3 adderar ytterligare köp till position
Sekvens4 adderar ytterligare köp till position
Sekvens5 säljer allt
Om jag förstått allt rätt så går modellen inte vidare förrän villkoret i aktuell sekvens är uppfyllt, eller hur?
Mitt problem är att vilkoret för sälj kan bli sant redan efter sekvens1 eller sekvens2 och så vidare.. så sälj kanske måste nog ligga i en separat modell för att det skall fungera utan att alla sekvenser blivit uppfyllda.
Men om säljscriptet ger signal redan efter te.x. sekvens2 så vill jag att det utlöser och modellen börjar om på sekvens1 igen när ingen position finns längre. Den skall alltså då inte längre fortsätta bevaka villkoret i nästa sekvens utan börja om istället.
Hoppas det finns någon som kan ge lite tips för att komma vidare.
Sekvens1 gör första köp
Sekvens2 adderar köp till position
Sekvens3 adderar ytterligare köp till position
Sekvens4 adderar ytterligare köp till position
Sekvens5 säljer allt
Om jag förstått allt rätt så går modellen inte vidare förrän villkoret i aktuell sekvens är uppfyllt, eller hur?
Mitt problem är att vilkoret för sälj kan bli sant redan efter sekvens1 eller sekvens2 och så vidare.. så sälj kanske måste nog ligga i en separat modell för att det skall fungera utan att alla sekvenser blivit uppfyllda.
Men om säljscriptet ger signal redan efter te.x. sekvens2 så vill jag att det utlöser och modellen börjar om på sekvens1 igen när ingen position finns längre. Den skall alltså då inte längre fortsätta bevaka villkoret i nästa sekvens utan börja om istället.
Hoppas det finns någon som kan ge lite tips för att komma vidare.
Comment