Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Double 7

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Vad bra ser fram emot den funktionen

Comment

Hej,

försöker hålla liv i tråden (visa intresse) för beta funktionen i NAT och double 7 short

Comment

Hehe, jo vi jobbar på. Just nu simulering med OMXS30-aktierna för att hitta bra villkor. Jag har riggat ett live-test också på testkonto med ett 25-tal minishrts så att vi kan verifiera att allt rullar som planerat. Det blir en ändring även i Long-versionen av Double 7 för att hantera minilong vs minishrt, man får möjlighet att bestämma per aktie om det är aktien eller minilong som ska handlas, och likadant på blankningssidan. Så alla möjligheter finns att konfigga modellen som man vill.

Comment

Perfekt med valmöjligheten minis och aktie samt beta ordermodell download.

Comment

Aktuell version ligger ute nu via Betamodeller. OBS! Även vanliga versionen av Double 7 påverkas vid uppdatering, men endast genom att andra värden skickas till Minifuture-modellerna. Insatsen måste ställas in igen efter uppdatering också, så ett tips är väl att göra uppdateringen efter börsstängning.

Det fungerar enligt följande:

1. Unika cellnummer för att associera en minilong med en aktie anges i fält 6 i Indata
            2. Samma nummer kan anges även i fält 7, och då associeras en minishrt.
            3. Finns inget nummer i fält 7 blankas aktien istället.
            4. Finns inget nummer i fält 6 köps aktien.

Både Long och Shrt-modellen ska alltså anslutas till aktien, men endast minilong-modellerna ansluts till de minilong man valt ut. På samma sätt ansluts minishrt-modellerna endast till utvalda minishrt.

Den vanligaste setupen lär bli att man köper aktier men blankar genom att köpa minishrts. Då fungerar allt i ISK och kapitalförsäkringar. Då behövs alltså endast ett unikt nummer per aktie i fält 7 och motsvarande nummer för resp minishrt i fält 7 där.

Comment

Kan vara värt att nämna att om man vill simulera strategin och har angivit nummer i fält 6 eller 7 måste villkoret "minifuture" kommenteras bort eftersom inga aktier kommar handlas annars, den vill handla minifutures i det fallet. Alltså, i slutet av entryscripten, ersätt "not(minifuture)" med {not(minifuture)}1

så blir det logiskt sant och order för aktier tillåts.

Comment

Fungerar fint:

15:31 ORDER "sl) Standardmodell Double 7 minishrt köp MINISHRT SEB BNP16(35)" kurs 27.68
                15:31 GSM larm sänt!

Comment

Hej Rikard,

Frågan är om alla skript används eller om det finns både gamla och nyare skript (som tänkt ersätta gamla) eller om de är för olika användingsområden.
                  (Har nyligen uppdaterat skript och NAT version)

Jag antar minilong/minishrt är slav-skripten. Men sedan hur övriga skript förhåller sig är oklart. (cover, köp, sälj, short, minifuture köp/sälj)

jag ser följande sl) skript:
                  "Standardmodell Double 7" som sedan slutar med:

cover
                  köp
                  minifuture köp
                  minifuture sälj
                  minilong köp
                  minilong sälj
                  minishrt köp
                  minishrt sälj
                  sälj
                  short

Comment

Radera alla och uppdatera aktiemodeller igen så får du bara aktuell version. Det ligger ett videoklipp på dokumenationssidan om Double 7 också.

http://www.autostock.se/produkter/te.../dokumentation

Comment

Vi har rättat en bugg i Double 7 Shrt (och W5 Auto) som gjorde att depåvärde beräknades fel vid belåning. Uppdatera och återanslut för att undvika att strategin köper för mer än vad som tänkt investeras.

Comment

Hur kan jag simulera Double 7 med blankningssidan inkopplad?
                        Hittar inte just detta i manualen eller den film där den simuleras.

Någon som provat?

Comment

Hej igen, är det ingen annan som använder Double7 kanske?
                          För mig ser det ju ut som en lysande fin och lågvolatil handelskurva på "reklamsidan" för strategin, och även mina egna eperiment ser ju lovande ut... dock med lite för lågt totalresultat vilket jag hoppas att blankningssidan kunde fixa till.

Är det ingen som har tips om hur man kan ställa in denna strategi så att an kan simulkera även blankningssidan av den?

Hälsningar

Comment

Fick signal i BEAR ALFA X3 N (Kul, när då OMXS30 är upp 2% =) )

KarlA: Håller på o labbar med DB7 men min analysbänk kraschar hela tiden o får bygga om KursDB mm och det tar evigheter så hinner inte testa förrens nästa krasch. =(

Comment

Signal idag 13:42 BILL X3 gissar att det är fler som fick.
                              //M

Comment

Någon mer som fick avslut i dag?
                                09:01 ORDER "sl) Standardmodell Double 7 minishrt köp BLANKA GETINGE N" kurs 50.20
                                09:05 ORDER "sl) Standardmodell Double 7 minishrt köp BEAR BILL X3 N" kurs 0.00
                                /M

Comment

Working...
                                X