Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Double 7

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
    Jag har redan kopplat bort dom och tagit bort indata-variabeln. Jag har kommit till insikt att hålla på med att koppla ihop med minis är för mycket jobb, för man måste ju också hålla koll på att de inte har blivit knockade eller något annat. Så från och med nu så kör jag bara rena aktier istället förutom i indexhandeln såklart, det är mycket lättare.

Så senare ikväll när barnen sover så tänkte jag koppla på D7 igen, fast bara långsidan och med rena aktier istället. Courtaget äter ju en del över tid men priset per affär är inte så överdrivet mycket (har en fint avtal med Nordnet) om man jämför med tiden man måste lägga ner med minis.
    Hej Walle

Jag gjorde ett verktyg som laddar in alla etp-er från de stora på Supermarket och mappar upp det mot aktier. Då Nordnet inte har underliggande som en parameter så får man skriva in namnet på ETP-n själv men därefter så mappar den upp kurser, barriärer mm mot aktien. Kör lite olika strategier med ETP-er och detta verktyg sparar tid.

Har du excel 2016? Funkar med 2013 eller 2010 om man har plugin funktionen PowerQuery. Jag kan skicka det.

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Hej Walle

Jag gjorde ett verktyg som laddar in alla etp-er från de stora på Supermarket och mappar upp det mot aktier. Då Nordnet inte har underliggande som en parameter så får man skriva in namnet på ETP-n själv men därefter så mappar den upp kurser, barriärer mm mot aktien. Kör lite olika strategier med ETP-er och detta verktyg sparar tid.

Har du excel 2016? Funkar med 2013 eller 2010 om man har plugin funktionen PowerQuery. Jag kan skicka det.
      Låter för bra för att vara sant :-) Grymt jobbat! Yes, jag har både 2013 och 2016 och är rätt hemma på Excel :-) Du kan maila den till christopher punkt wallin alfakrull topcon punk se

Funkar det? :-)

Comment

Skickar den till dig.

God Jul!

Det finns en instruktionsflik. Ska uppdatera när man öppnar men det verkar inte funka riktigt så man får köra en manuell refresh. Lite segt ibland. Men det är mycket bättre än att göra det manuellt.

Funkar bara på en nyare version av Excel.

Jag garanterar inte att beräkningarna, hur långt det är till knock mm är 100%. Gjorde det väldigt snabbt i natt.

Comment

För att koppla bort Legato helt, så går man in på "Anpassa automatiska orderläggning"
          ställer sig på tex "Standardmodell Double 7 köp" och klickar bort alla papper som är mappade?
          Och sedan verkställ anslutning vald modell till vald instrument.

Är det korrekt uppfattat.

Eller kan jag klicka i "Anslut flera modeller i taget"
          Markera alla Double 7 och klicka på "Frigör alla kopplingar" och sedan "verkställ anslutning vald modell till vald instrument." ?
          ---------------------------------------------

Behöver jag även gå in o rensa under "Basuppgifter för insrument" i cellerna på varje instrumment som varit kopplat eller försvinner de när man kopplat bort hela strategin?
          Om man nu har lite Bull o Bear kopplat

//M
          Last edited by trexen; 2017-03-16, 17:23.

Comment

För att koppla loss Legato helt, välj först konto i menyraden, gå till Anpassa automatisk orderläggning och markera Legato-modellen, klicka Frigör alla kopplingar, verkställ. Upprepa för alla fyra Legato-modeller.

Basuppgifter behöver rensas om du vill använda IDn för annat.

Comment

Stort tack.
              hoppas allt är borta nu. =)
              //M

Comment

Hejsan, jag tänkte labba lite med D7 i analysbänken men fattar inte hur man analyserar den? Jag har anslutit insatsmodellen och kryssat i larmbevakad och har sen provat att köra både med aktiemodellerna och bull/bear modellerna på samtliga aktier i OMX30. Det blir dock ingen signal alls hur jag än gör, är det någon som kan förbarma sig och bjuda på ett tips om hur jag ska göra?

Min idé var egentligen att testa att analysera D7 Blankningsdel ihop med Viper för att se hur det lirar, men kom inte så långt tyvärr.

Comment

Vi har ett videoklipp på simulering Double 7: https://m.youtube.com/watch?v=NDzAlDQqGcE

Comment

Lysande, tack!
                    Jag googlade men hittade inget så jag har bara läst på manualsidan med begränsad framgång...

Comment

Kan vara svårt att googla fram alla klipp, de ligger samlade här: http://www.autostock.se/produkter/te.../dokumentation

Comment

Tänkte ev. testa att köra double7, med blankning påkopplad. Finns det minisar eller cert för alla aktier, både bull och bear?

Funkar cert? Helt enkelt, hur länge brukar en affär pågå på ett ungefär, med tanke på avbränning?

Kör ni fler aktier än de som ges som exempel för strategin?

På avkastningskurvan ser man att 2008 var ett väldigt bra år, men i tabellen anges avkastningen till "bara" 13,4% (väldigt bra iofs!) . Något fel?
                        Last edited by Peppepeppe; 2017-06-07, 20:51.

Comment

Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                          Tänkte ev. testa att köra double7, med blankning påkopplad. Finns det minisar eller cert för alla aktier, både bull och bear?

Funkar cert? Helt enkelt, hur länge brukar en affär pågå på ett ungefär, med tanke på avbränning?

Kör ni fler aktier än de som ges som exempel för strategin?

På avkastningskurvan ser man att 2008 var ett väldigt bra år, men i tabellen anges avkastningen till "bara" 13,4% (väldigt bra iofs!) . Något fel?
                          Jag skulle inte använda certs. Kör själv men bara Long

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                            Jag skulle inte använda certs. Kör själv men bara Long
                            Varför inte blankning?

Comment

Av praktiska skäl. Orkar inte hålla på med en massa ETP-er för en modell till

Comment

D7 är inte i närheten att blanka ännu så jag väntar också med att lägga upp etper. Cert funkar eftersom positionerna är öppna några få dagar i genomsnitt.

Comment

Working...
                                X