Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idé till verklighet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Idé till verklighet

    Hej!

    Som nybörjare här i forumet hade det varit guld att få lite vägledning. Fick jättebra hjälp i min tråd om Stoploss, lärde mig mycket på det - så tack alla ni som tar er tid att svara

    Jag vill på en råvara, ett index eller en stor aktie (large cap) köra en enkel Mountain Valley som ska signalera säljsignal.

    Vi tar OMX som exempel. Jag vill vid säljsignalen från Mountain Valleyn köpa en "BEAR OMX X12".

    För att denna ska säljas vill jag att något av detta ska ske:
    1) Take profit används efter 3% positiv utveckling sedan köp och lägger säljsignal för mitt innehav i "BEAR OMX X12".
    eller
    2) Stoploss Mini används efter -3% för att sälja innehavet. Här får jag självklart börja ta in spreadgränsen i åtanke, men vi lämnar den åt sidan sålänge.

    Jag lägger ett svar till min eget inlägg med min gissning, så får ni gärna korrigera där jag tänkt fel.

  • #2
    Min gissning:

    1. Jag skriver in min insats i "Mountain Valley insats" efter att ha tryckt enter på OMX30 under "Index Sthlm".

    2. Ansluter till OMX30 scripten "Mountain Valley Sell 15 min intra", "Take profit short" och "Stoploss mini short".

    3. Klickar på "Anpassa automatisk orderläggning" och väljer de tre nämnda modellerna i listan till vänster och kopplar alla dessa till det önskade certifikatet, t.ex. "BEAR OMX X12".

    Korrekt or nicht?

    Comment

    Working...
    X