Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mina favoritstrategier

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mina favoritstrategier

I den populära(?) tråden "Hur går era affärer?" (har i alla fall över 39500 visningar) så redogör vi för våra skarpa affärer samt för script som går på analys och även för körningar i analysbänken.

I den här tråden tänkte jag att vi kunde redogöra lite för vilka strategier vi använder eller vilka strategier vi försöker att scripta. I scripttrådarna så pratar vi ju om fragment av script hur vi skall åstadkomma vissa delmoment, men här tänkte jag att vi kunde diskutera lite mer övergripande. Någon kanske kört en strategi men inte fått till tillräcklig vinst och funderar på att gå över till en annan strategi.

Själv kör jag ju break out i olika former, Berra har ju kört MACD men numera gått över till studs på Bollingerbanden med trend. Raptor tittar ju på volymen osv. Vilken är din strategi som du vill kunna scripta?

undrar
    Bertil

Jag gillar ju som bekant kalenderanomalier. Självklart vill man ju alltid vidga vyerna och springer man på något intressant och man har någon timme över är ju Analyzern guld värd att snabbt få provat en teori osv. I princip kan vilken statistisk edge leda till en riktigt bra ordermodell. En väldigt positiv överraskning var Larry Connors-boken "Short term trading strategies that work" - av den enkla anledningen att det faktiskt fungerar! Double 7 är ett lysande exempel på något som i princip fungerade direkt i simulatorn direkt från boken.

Just nu är jag lite småsugen på att undersöka förhållandet mellan senast betalt och köp-säljkurser, dvs vilken sida av orderdjupet som avsluten tenderar att ske på.

Comment

Gillar principiellt trendande strategier i kombination med oscillatorer för att finna överköpta/översålda lägen. Dessutom brukar även jag vilja krydda med kalenderanomalier och breakouts.

Comment

Min strategi liknar mikbob's med relativt korta trender (2 dagar - ca 3-4 veckor) med
        stochastics som oscillator. Entry och exit baseras på candlestick formationer, så man kan
        säga att jag går på sentiment. Take profit styrs av candlestick säljformationer också, så
        jag har ingen förutbestämd nivå där. Kör ganska tight stop-loss så jag vill ha en del extra
        kontroller innan jag går in i position.

Har börjat titta på strategi för konsoliderad marknad också. Band trading ser ut att kunna passa
        men behöver göra mer studier först.
        Last edited by shadowtwister; 2014-01-27, 02:01. Anledning: Tillägg
        Handelsstrategi

Typ: Swing trading
        Marknad: Trendföljande
        Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
        Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
        Indikatorer: Stochastics
        Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
        Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
        Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)

Comment

Working...
        X