Aha, jag fick bara ABB men jag har inte SHB inlagd så då stämmer det ju fint.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fear - Greed
Collapse
X
-
Så, då var HELA Large Cap påkopplat. När jag var färdig så kom jag på att jag läst någonstans på hemsidan eller sett på någon instruktionsfilm att det var något med "Lämna redan anslutna orörda...". Jag kryssade inte i den rutan. Kan det ha blivit nåt knas nu? Kanske vill F/G in och röra i befintliga positioner nu?
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggSå, då var HELA Large Cap påkopplat. När jag var färdig så kom jag på att jag läst någonstans på hemsidan eller sett på någon instruktionsfilm att det var något med "Lämna redan anslutna orörda...". Jag kryssade inte i den rutan. Kan det ha blivit nåt knas nu? Kanske vill F/G in och röra i befintliga positioner nu?
Comment
-
Där köptes Saab.
Känns lite vanskligt att köra på hela Large Cap när jag inte har några testresultat på hela. Men jag hoppas (vilket man ju aldrig skall göra i marknaden...) att resultatet för aktier som är kassa i F/G jämnas ut av dem som är bättre än genomsnittet. Har någon gjort någon körning för att se vad resultatet blir historiskt på hela Large Cap?Last edited by Peppepeppe; 2017-02-14, 09:22.
Comment
-
Fick också Saab i portföljen i morse. En aktie som jag personligen inte skulle handla, men det är min känsla. Svårt med Large Cap, vilken aktie som helst kan ju bli en dog eller star. Men å andra sidan om man handplockar en serie aktier tror jag F/G blir ganska tråkig när det gäller handelstillfällen. Men en historisk körning skulle vara intressant.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggFick också Saab i portföljen i morse. En aktie som jag personligen inte skulle handla, men det är min känsla. Svårt med Large Cap, vilken aktie som helst kan ju bli en dog eller star. Men å andra sidan om man handplockar en serie aktier tror jag F/G blir ganska tråkig när det gäller handelstillfällen. Men en historisk körning skulle vara intressant.
Comment
-
Jag simulerade också lite snabbt, plockade bort Preffar och lågt omsatta aktier plus de som vi inte har så lång historik på. Fick fram följande komplement till de 25 som redan ligger som exempel:
AAK
AF B
ALIV
ASSA
AXIS
AZN
BETS
BILL
ELUX
HAKN
HPOL
HUSQ
ICA
IJ
LJGR
LOOM
LUND
NCC
NET
PEAB
SECU
SHB
SWED
THULE
WALL
Comment
-
Vad bra. Då plockar jag nog bort de aktier som inte finns på produktsidan eller i din simulering ovan Rikard. Så inga historiska hundar kommer med.
Edit: Det blev 49 påkopplade aktier plus SAAB som jag låter vara kvar till den säljs.Last edited by Peppepeppe; 2017-02-14, 20:37.
Comment
-
Tack för den simuleringen Rikard, blir en justering här också
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggJag simulerade också lite snabbt, plockade bort Preffar och lågt omsatta aktier plus de som vi inte har så lång historik på. Fick fram följande komplement till de 25 som redan ligger som exempel:
AAK
AF B
ALIV
ASSA
AXIS
AZN
BETS
BILL
ELUX
HAKN
HPOL
HUSQ
ICA
IJ
LJGR
LOOM
LUND
NCC
NET
PEAB
SECU
SHB
SWED
THULE
WALL
Comment
-
Har du valt bort ett papper? Tänkte bara kolla, har 51 påkopplade inkl Saab som får ligga kvar och slaska till försäljning
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggVad bra. Då plockar jag nog bort de aktier som inte finns på produktsidan eller i din simulering ovan Rikard. Så inga historiska hundar kommer med.
Edit: Det blev 49 påkopplade aktier plus SAAB som jag låter vara kvar till den säljs.
Comment
Comment