Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fear - Greed

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Samma här, ELUX B åkte ut idag.

Comment

Tack xdaytrader. Och jag hade kopplat på ett papper för lite. Nu ska allt vara rätt.

Comment

Ev. Lägger jag om pengar från F/G till Raptor inför sommarhalvåret o kommer då att ändra så att jag max har tre köpta aktier åt gången i F/G. Jag ställer alltså om från -19 till -31. Kommer en sådan förändring att påverka befintliga innehav?
        Om jag manuellt säljer av en aktie i F/G, kommer då aktien att köpas tillbaka? Utan att ett nytt gap uppstått menar jag, på gamla meriter så att säga.
        Last edited by Peppepeppe; 2017-02-23, 15:48.

Comment

Det påverkar inte befintliga innehav, och en aktie som säljs manuellt köps inte tillbaka förrän ny setup sker.

Comment

Jag sålde av mina tre F/G-innehav igår och det var ju bra med facit i hand. Kan jag gå in och köpa tillbaks dem idag och F/G kommer att sälja av dem när det är dags eller har jag strulat upp hela prcessen?
            När jag, om en stund, köper tillbaka aktierna så förmodar jag att jag skall köpa tillbaka exakt samma antal aktier som jag sålde igår. Eller för samma summa?
            Last edited by Peppepeppe; 2017-02-24, 16:51.

Comment

Blev ett antal ICA och KIND SDB inköpta idag. Man vad var köpkriteriet? KIND gappade den 22/2, men ICA? Strategin är enkel, men jag fattar nog inte ändå.

EDIT: Ser nu att den köpte HAKN på testkonto (31 st) för att sen lägga skarp order på ICA (31 st) Hmmm
              Last edited by xdaytrader; 2017-02-27, 12:02.
              Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
              Alf Johansson, alias
              Börsapan

Comment

Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                Blev ett antal ICA och KIND SDB inköpta idag. Man vad var köpkriteriet? KIND gappade den 22/2, men ICA? Strategin är enkel, men jag fattar nog inte ändå.

EDIT: Ser nu att den köpte HAKN på testkonto (31 st) för att sen lägga skarp order på ICA (31 st) Hmmm
                Skumt... jag fick inget idag på varken KIND SDB eller ICA i min Fear/Greed.

Comment

Vet inte vad som hänt, den la sig i princip tjock på ICA. Strategin var att köpa för 60K med 19% avsatt för varje köp, alltså 5 papper. Nu köpte den ICA för resten av pengarna på kontot :-(

Innehav är:
                  SAAB Värde 11 500
                  AZN 11 500
                  HAKN 11 500
                  ICA 21 000
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                    Vet inte vad som hänt, den la sig i princip tjock på ICA. Strategin var att köpa för 60K med 19% avsatt för varje köp, alltså 5 papper. Nu köpte den ICA för resten av pengarna på kontot :-(

Innehav är:
                    SAAB Värde 11 500
                    AZN 11 500
                    HAKN 11 500
                    ICA 21 000
                    Konstigt. Jag har aldrig upplevt något sådan med F/G. Du får ursäkta min dumma fråga, men säker på att det var F/G-modellen? Du har inget ifyllt i Standardmodell insats på det som köptes? En till dum fråga - HAKN? :-)

Comment

HAKN blev senare ändrat till ICA så jag tror det är ett fall av dublett-ID. Lägg upp båda aktierna igen så tror jag det löser sig, annars får vi ta en titt via fjärrsupporten på torsdag.

Comment

Fick du en F/G-signal på ICA idag också Riksrd? Jag fick då ingen iaf :-(

Comment

Inte riktigt med på vad du menar med att lägga upp aktierna igen? Tar bort HAKN istället. Fast det blev rätt på fel sätt, HAKN gappade, men från den 31/1 till idag. Finns HAKN öht kvar, ska det väl inte? Finns två candles i charten, den 31/1 och idag. Orkar inte rota i det, HAKN plockas bort.

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          HAKN blev senare ändrat till ICA så jag tror det är ett fall av dublett-ID. Lägg upp båda aktierna igen så tror jag det löser sig, annars får vi ta en titt via fjärrsupporten på torsdag.

Alf Johansson, alias
                          Börsapan

Comment

Spökaktien HAKN

Var tvungen att lägga upp en bild på HAKN chart
                            Attached Files
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

Verkar vara något knas, vi får kolla upp HAKN. Bäst att ta bort den så länge.

Comment

Idag såldes AZN med en del vinst, passade på och lägga en sälj på ICA och Saab också medan de ligger på plussidan

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                                Konstigt. Jag har aldrig upplevt något sådan med F/G. Du får ursäkta min dumma fråga, men säker på att det var F/G-modellen? Du har inget ifyllt i Standardmodell insats på det som köptes? En till dum fråga - HAKN? :-)
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X