Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fear - Greed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ouch Boliden! Det blir ett offer för F/G imorn....

    Comment


    • F/G och rapport från fingret går hand i hand denna gången också.

      Comment


      • NDA kommer också handlas imorgon.

        Comment


        • Fingerprint er high risk. Kanskje greit å sette en stoploss på slike aktier.

          Comment


          • Yes NDA och Nokia imorn. Jag har inte fingret med i min F/G. Har nämt det tidigare men jag har exkluderat Fing, ERIC och HM.

            Comment


            • Hej,

              Hittar inte F/G i kalkyllistan, har uppdaterat standardkalkyler och övriga standardmodeller. Finns det fler ställen att leta på? :-)

              Mvh
              Erik

              Comment


              • Idag førsøkte Fear and Greed køpa Tieto før mig men affæren verkar inte kunna gå igenom. Blev mailbombed med 100 mail dær den skriver delay order. Till slut fick jag pausa NAT och koppla bort instrumentet.
                Ær det någon annan som har haft problem?

                Comment


                • Man kan se vilken felkod som loggats i c:/programdata/autotraderbas/tradelog.txt så får vi en ledtråd.

                  Comment


                  • Så hær ser det ut:


                    *-->20180705 09:10:44 Order response ---
                    sent orderid=142216921,res=ORDER_WRONG_PRICE,ostate=DELETED,astate=INS_FAIL,accnt=17439647
                    *-->20180705 09:11:15 ---
                    Attempting checking to cancel active orders
                    *-->20180705 09:11:15 ---
                    No orders to cancel
                    *-->20180705 09:11:15 Sent order ---
                    identifier=4025&market_id=11&price=307.2000&volume=60&side=buy&currency=SEK

                    Comment


                    • Aha, fel ticksize. Det rättar till sig om du lägger upp aktien på nytt med ”Lämna redan upplagda orörda” urbockat.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Aha, fel ticksize. Det rättar till sig om du lägger upp aktien på nytt med ”Lämna redan upplagda orörda” urbockat.

                        Då var instrumentet upplagt på nytt. Det hade bytt namn till TIETOS.

                        Tack før hjælpen Rikard.

                        Comment


                        • Bläddrade igenom lite gamla trådar och hittade den här som verkar vara intressant att dra igång.
                          Är det någon/några som kör Fear - Greed och funkar konceptet i nutid?

                          Comment


                          • re

                            Om du hade kört den i år så hade du fått en massiv draw down gissningsvis. Jag skulle tippa det behövs någon form av klimatanpassning.

                            Comment

                            Working...
                            X