Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TradeNex Viper

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• TradeNex Viper

TradeNex loggar handeln med Viper som en portfölj där 48 aktier är anslutna för närvarande. Vi lägger from nu ut trade-loggen i Excel-format veckovis (längst ned på produktsidan) så att alla som vill kan följa utvecklingen för TradeNex. Portföljen är 250 000 kr stor:

http://www.autostock.se/strategier/tradenex/viper

Om jag har en depå med 200.000 kr och en kredit på 200.000 kr och vill använda hela depån inklusive krediten för handel.
    insatsproc:=20
    reservationsbelopp:=-200000
    Innebär den här inställningen att vid signal så köper Viper för 40.000 kr eller 20.000 kr?
    Med andra ord, beräknar den procentsatsen på det egna kapitalet eller egna kapitalet inklusive kredit?

Comment

Den köper för 40 000 kr, dvs 20 procent av det "riktiga" depåvärdet. Belåningsvärdet gör bara att den kan ta fler positioner om 20% av "äkta" pengar.

Comment

Er dette ment som en samle-tråd for TradeNex Viper?

Fungerer denne i praksis? Jeg har gjort noen analyser nå, men disse går ofte i minus eller ligger langt under resultatet jeg ville fått ved manuelt kjøp/salg for samme periode.

Aksjene jeg har testet ligger i stigende trend. Test på aksjer i hva man vet har vært en stigende trend blir jo også litt fusk. Har noen erfaring med at den fungerer bedre på aksjer som ikke har hatt stigende trend?

Er det noen som har tips til hvor Viper fungerer best, t.ex.:
        - Tilknyttes større portefølje for å få flere triggere
        - Aksjer med høy/lav volatilitet

Comment

Ja, det går fint att prata Viper i den här tråden.

Vilken tidsperiod har du simulerat? Och vilka aktier?

Det som är viktigt att tänka på är att alla splittar är inlagda i aktiekurvan. Annars kommer ju simuleringen att bli fel. Vi har lagt in dem på Sthlm LargeCap men inte andra listor ännu.

Om du vill lägga in splittar manuellt finns ett YouTube-klipp här:

https://www.youtube.com/watch?v=atHvMXCWyeQ

Comment

Jeg har lite erfaring med analysatoren, mulig jeg ser på feil tall. Men slik jeg forstår det så er det følgende resultat:

Kod:
                                   ca. kurs start-slutt    ca. avkastning ved
            Aksje        Viper        av periode         kjøp/salg for perioden
            AFG         2,55%        71-112               57%
            ATEA        3,71%        69-87                26%
            LSG          3,36%      190-254              34%
            SALM        2,98%       82-115               40%
            TOM         7,82%        50-75                50%
            Periode: 2014-06-01 - 2015-05-30
            Fra Oslo børs mid cap
            Tror ikke det har vært noen splitter i disse akjene i perioden

Har også testet noen andre aksjer som ikke har like positive trender, men da får jeg ennå lavere % fra Viper.

Jeg har tatt noen screenshots av innstillingene og resultatene. Om du har mulighet til å se igjennom om det kan være mine innstillinger eller mine valg av akjer som fungerer dårlig:
            https://oc.tx.no/index.php/s/jaIQZ23tO89fot6

Comment

Viper är ju en strategi som endast går "long" ännu så länge, TradeNex har sagt att det kan komma en uppdatering med blankning så småningom. Det gör att Viper handlar betydligt färre tillfällen i nedåtgående trend. Vi har själva mest handlat med aktier på Sthlm LargeCap och får bra resultat där. Jag tittade lite på dina resultat, och den totala simuleringen ger ca 25000 kr plus, eller 33000 kr vinstaffärer och ca 8000 kr förluster. Det blev ett snitt per trade på ca +3% vinst, så det är helt ok som jag ser det med tanke på nedåttrenden under perioden.

Comment

Funderar på att komplettera upp min egen strategi med lite annat. Funderar på W5 och Viper båda. Få lite hävstång på teknikinvesteringen.

En fråga. Vem eller vilka är Tradenex?

Comment

TradeNex är en extern leverantör som valt att vara anonym, vilket är helt ok enligt vårt Approved-koncept om man så önskar.

Comment

Ok. När det gäller aktiemodellerna som Viper och W5, hur många aktier bör man ha i korgen. Ska man göra någon analys av dem eller kan man bara ansluta typ OMXS30 aktier?

Comment

Hittar ingen instruktion hur man får simuleringen att funka för Viper

Comment

Lyckades glömma att aktivera konfig/antalskriptet för Viper. Blev ju inga signaler. Såg dock i simuleringen att det kom två signaler i ABB 22 och 23 december. Är det tillrådligt att köpa dessa positioner manuellt genom att göra två manuella köp på det fiktiva kontot?

Comment

Nja, jag skulle låta Viper ta dessa själv, den skriver ner sin egen köpkod i transaktionslistan för att hålla reda på hur tungt den skalat in sig i resp aktie.

Comment

Bort med sylfingrarna med andra ord

Comment

Nu har jag anslutit 26 aktier från OMXS29. 3 aktier hade inga bra minis eller turbos. Mycket att hålla koll på men jag har mitt excelark som synkar mot Nordnet.

Comment

Working...
                              X