Hej!
Jag var på väg att ringa Rikard men tänkte att det kanske skulle vara bättre att lägga ut min fråga i forumet eftersom andra NAT ägare kanske kan ha nytta av min utmaning.
Jag har under sommaren simulerat och testat en strategi som består av två script som är knutna till vardera Oder modeller för köp resp sälj och nu skull jag vilja komma vidare med att gå live. Varför jag behöver hjälp med att knyta ihop säcken.
Ordermodellerna köp/sälj fungerar så att när köpsignal triggas ska XactBull köpas för hela depåvärdet och när säljsignal sedan triggas ska alla XactBull kontrakt säljas och när det är gjort ska XactBear för hela depåväder köpas osv, vilket innebär att man alltid är i marknaden.
Jag antar att jag behöver ha ett skript som räknar ut hur många andelar som orden ska placera på marknaden samt att pris sätt med ett viss diff så att man är säker på att ordern går igenom. Likaledes gäller då innehavet ska säljas, dvs att allt ska sälja till ett visst pris med en viss diff och sedan ska orderläggas för XactBull andelar.osv
Mina script ser ut som följer:
KÖP SCRIPT
{SLUTLIGSIGNAL KÖP}
T_S_M_Köpsignal=or(and(Mköp_buk,bivillkor),and(Mköp_bek,bivillkor))
innehav=Portfolio(v)
ok_att_handla=lt(innehav,1)
köpsignal=and(T_S_M_Köpsignal,ok_att_handla)
{Nollställning av Globala Variabler}
SetGVarif(0,110,köpsignal)
SetGVarif(0,111,köpsignal)
SetGVarif(0,210,köpsignal)
SetGVarif(0,211,köpsignal)
Mult(köpsignal,10)
)
{@A(0,OMX Stock )}
SÄLJ SCRIPT
{SLUTLIGSIGNAL SÄLJ}
T_S_M_Säljsignal=or(and(Msälj_bes,bivillkor),and(Msälj_bus,bivillkor))
innehav=Portfolio(v)
ok_att_handla=gt(innehav,0)
säljsignal=and(T_S_M_Säljsignal,ok_att_handla)
SetGVarif(0,110,säljsignal)
SetGVarif(0,111,säljsignal)
SetGVarif(0,210,säljsignal)
SetGVarif(0,211,säljsignal)
Mult(säljsignal,10)
)
{@A(0,OMX Stock )}
Jag var på väg att ringa Rikard men tänkte att det kanske skulle vara bättre att lägga ut min fråga i forumet eftersom andra NAT ägare kanske kan ha nytta av min utmaning.
Jag har under sommaren simulerat och testat en strategi som består av två script som är knutna till vardera Oder modeller för köp resp sälj och nu skull jag vilja komma vidare med att gå live. Varför jag behöver hjälp med att knyta ihop säcken.
Ordermodellerna köp/sälj fungerar så att när köpsignal triggas ska XactBull köpas för hela depåvärdet och när säljsignal sedan triggas ska alla XactBull kontrakt säljas och när det är gjort ska XactBear för hela depåväder köpas osv, vilket innebär att man alltid är i marknaden.
Jag antar att jag behöver ha ett skript som räknar ut hur många andelar som orden ska placera på marknaden samt att pris sätt med ett viss diff så att man är säker på att ordern går igenom. Likaledes gäller då innehavet ska säljas, dvs att allt ska sälja till ett visst pris med en viss diff och sedan ska orderläggas för XactBull andelar.osv
Mina script ser ut som följer:
KÖP SCRIPT
{SLUTLIGSIGNAL KÖP}
T_S_M_Köpsignal=or(and(Mköp_buk,bivillkor),and(Mköp_bek,bivillkor))
innehav=Portfolio(v)
ok_att_handla=lt(innehav,1)
köpsignal=and(T_S_M_Köpsignal,ok_att_handla)
SetGVarif(0,110,köpsignal)
SetGVarif(0,111,köpsignal)
SetGVarif(0,210,köpsignal)
SetGVarif(0,211,köpsignal)
Mult(köpsignal,10)
)
{@A(0,OMX Stock )}
SÄLJ SCRIPT
{SLUTLIGSIGNAL SÄLJ}
T_S_M_Säljsignal=or(and(Msälj_bes,bivillkor),and(Msälj_bus,bivillkor))
innehav=Portfolio(v)
ok_att_handla=gt(innehav,0)
säljsignal=and(T_S_M_Säljsignal,ok_att_handla)
SetGVarif(0,110,säljsignal)
SetGVarif(0,111,säljsignal)
SetGVarif(0,210,säljsignal)
SetGVarif(0,211,säljsignal)
Mult(säljsignal,10)
)
{@A(0,OMX Stock )}
Comment