Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Heikin-Ashi smoothed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Heikin-Ashi smoothed

    Jag är lite nyfiken på Heikin-Ashi smoothed. Alltså en variant av Heikin-Ashi-stapel, som har en formel som gör att den visar mjukare trendrörelser och reducerar ut mer brus än "vanliga" Heikin-Ashi. Verkar finnas till Metatrader (som bara kan användas för valutor). Jag skulle vilja testa detta på index...

    http://quotes.computervoice.com/help...ators/has.html

    Är det någon som vet om denna 'funktion' finns till något annat trading-program?

  • #2
    Länken fungerar inte, men Heikin-staplar finns i två versioner som standard i Autotrader, bifogar screenshot på Smoothed-varianten.

    Attached Files

    Comment


    • #3
      Tack för svar!

      Sorry, här är rätta länken: http://quotes.computervoice.com/help...ators/has.html

      Är det någon skillnad överhuvudtaget mellan de två olika Heikin-Ashi-alternativen i Autotrader? (den vanliga och den "smoothade")? Anledningen till att jag frågar är att jag själv sitter med den "vanliga" (och enda) Heikin-Ashi-varianten på SP500 i ett annat program (ProRealTime) och den överensstämmer till punkt och pricka med det jag ser i din graf.

      Har du möjlighet att jämföra vanlig och "smoothad" och se om det är någon större skillnad?

      Det jag söker är en mycket mjukare och mer brusreducerad variant (jämför med bilden i länken ovan).

      Comment


      • #4
        Här är en screenshot på standard Heikin Ashi. Det finns lite olika versioner av HK-staplar på nätet och vi valde de vi fann vara de vanligast förekommande. Det går säkert att ta fram ytterligare en variant om vi ser att det finns efterfrågan.

        Attached Files

        Comment


        • #5
          Tack för svar igen.

          Jag är definitivt intresserad av en "smoothare" version.

          Det finns ingen möjlighet att som användare själv gå in och ändra parametrar för Heikin-funktionen?
          För att på så sätt anpassa till det man själv föredrar (kan tänka mig att olika inställningar funkar olika bra för olika index exempelvis, beroende på volatilitet och "ryckighet").

          Känner du till om något annat tradingprogram har en "smoothare" HA?

          Comment

          Working...
          X