Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker DAX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tracker DAX

    Hur är det med tracker DAX ligger den short? Den har gjort det hos mig i alla fall sedan 2014-07-01 Stämmer detta?

    Ps
    Skulle vara kul om statistiken och diagrammen uppdaterades på hemsidan.

    Mvh/Alf

  • #2
    Tracker OMX och DAX beter sig väldigt olika? Short i fyra månader? och en massa short signaler, fyra bara i dag?

    Comment


    • #3
      Njae, det låter som att någon inställning inte stämmer. Jag simulerade lite snabbt och fick enligt bifogad bild.

      Attached Files

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Alf Visa inlägg
        Hur är det med tracker DAX ligger den short? Den har gjort det hos mig i alla fall sedan 2014-07-01 Stämmer detta?

        Ps
        Skulle vara kul om statistiken och diagrammen uppdaterades på hemsidan.

        Mvh/Alf

        Ja, nog är det så att Autostock förlorar en del i anseende på att t.ex. enbart twittra om affärer som råkade vara bra, eller att ta bort statistik och modeller på hemsidan när det går sämre. Ingen vinner i längden på att ge potentiella kunder en helt felaktig bild om vad trading handlar om.

        Comment


        • #5
          Modeller som har för få followers tas bort. Det finns ingen anledning att drifta och redovisa modeller som ingen är intresserad av, därför har vi plockat bort Tracker och Coda-modellerna tex från officiella redovisningen. Tracker finns endast kvar som öppen modell i AutoTrader Bas, och vi beslutar inom kort hur vi ska göra med Coda-algoritmen. Den kan möjligen göras tillgänglig i Bas och Pro, men är utkonkurrerad i LE-plattformen. Nya modeller är på väg in från nya providers som vi har dialog med.

          Förnyelse av modeller och utbud är en naturlig del av verksamheten, precis som vi numera lägger större fokus på helt öppna modeller i Bas/Pro. Min egen gissning är att det hjälper till att öka förståelsen för hur tradingmodeller fungerar, och de som inte gillar att köra blackbox-modeller har ett mycket större utbud nu av modeller med öppen kod.

          Tracker-statistiken har inte uppdaterats efter att vi stängde modellen i LE, den borde egentligen plockats ned från menyerna på sidan också, men om det finns en efterfrågan på den i Bas kan vi ju låta den ligga kvar där och uppdatera statistiken.

          Hur många i forumpanelen vill ha kvar Tracker?

          Comment

          Working...
          X