Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ordermodeller, script och konton

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ordermodeller, script och konton

Hej,

Jag har nu färdigställt min första handelsstrategi *jippieee* som jag vill köra på tre olika Nordnetkonton. Jag adderade först samma ordermodeller till dessa tre konton samt att en anslutning låg kvar sedan tidigare till ett testkonto. Efter anslutning gjordes bara ett köp - på testkontot - och sedan inte på något av de andra kontona. Jag har nu kopierat ordermodellerna till tre separata samt även kopierat köp- och säljscripten till tre separata. Jag har gjort tre separata ordermodeller då för de tre kontona samt att jag tagit bort kopplingen till testkontot.
    Fortfarande görs inga köp trots att köpsignal visas i grafen.

Hur ska det fungera - ska man kunna köra samma ordermodeller/script på flera konton parallellt eller behöver man göra kopior av dessa? Om man hanterar globala variabler mm så inser jag att man kan behöva göra detta men i övrigt?

Någon som har input i vad som kan strula för mig?

Tacksam för svar!

Hälsar Susanne i sommarregnet

Dåligt väder använder vi för simulering....
    Om inga celler, etc är beroende av depå så ska det fungera att köra samma script. Om du har gjort strukturella ändringar(tex bytt script) så går de inte igenom på aktiva ordermodeller. Om så är fallet skulle jag första dubbelkolla genom att köra en kort simulering eller koppla på modellen till testkontot igen(tänk på nuvarande innehav). Kolla hur målantal sätts och depåspecifika saker som innehav, avtal hos NN, mm.
    Last edited by Henric; 2015-07-28, 15:20.

Comment

Hej igen, tack för snabbt svar. Nu har jag kört i testbänken på liveuppsättningen i "molnet" (driftmiljön).
      Det visar sig att den köper som den ska men sen säljer den av för 0 kr. Spelar ingen roll hur jag ändrar köp- eller säljscriptet - den säljer av för 0 kr ändå.
      Jag kör 2.8.2.7 i molnet och en tidigare version på min dator (2.8.2.3). Kan detta spela någon roll? Det verkar på ngt sätt som driftmiljön har "lagt av". Senaste ordern (då på testkontot ovan) gjordes 12.27 och sedan har inget funkat som det ska i driftmiljön. Jag har manuellt sålt av innehavet på testkontot för att nollställa ifall det kunde strula till det...
      Koden är exakt samma som i min testmiljö på datorn som i driftmiljön men i driftmiljön när jag kör koden i testbänken blir det som sagt en säljorder på 0 kr (vilket innebär att ingen ny köporder görs eftersom saldot på kontot är 0 efter första ordern). På min dator fungerar allt finfint i testmiljön.
      Bifogar körningar i testbänken under samma period för både driftmiljön och testmiljön.

/S
      Attached Files
      Last edited by SusanneElm; 2015-07-28, 22:05.

Comment

Jag antar att du inte har "senast betalt" i vl) sciptet?
        Med vänlig hälsning
        Bertil

Comment

Nix, jag har aktuell köpkurs -0,25 kr alt säljkurs +0,25 kr
          :-)

Comment

Working...
          X