Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda OMX omarbetad och gratis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Absolutt
    Takk så mye Rikard

    Comment


    • Ni som kör Coda när hade ni senaste affären?

      Comment


      • Senaste köp var 12:e juli (OMXS30). Senaste sälj var 19:e juli, Dow Jones och Nasdaq 100.

        Comment


        • Tänkte bara tipsa om att man kan slå ihop båda köp- och säljmodellerna för Coda och Barlight och få ett mycket intressant resultat.
          Alltså den köpmodell som får köpsignal först köper och den säljmodell som först får signal säljer.
          Ex. Coda köper andelar och Barlight kan sälja.

          I mina simuleringar så uppnås ungefär samma totalvinst som båda strategierna tillsammans separat och något lägre DD. Men tiden i marknaden är endast lika mycket som den strategi som ligger längst i marknaden. Alltså ligger man betydligt kortare tid i marknaden men får samma resultat. Testa själv och se om ni får samma resultat som mig. Det kan såklart vara så att jag har korrupt data på min maskin. Får ni helt andra resultat så meddela det gärna tillbaka så får jag uppdatera kursdata.
          Jag kanske ska tillägga att jag simulerat på OMX, DAX, SP500, DJI och Nasdaq.
          Last edited by EMA; 2022-09-20, 17:16.

          Comment


          • Observant. Jag har inte simulerat och tittat djupare. Det finns likheter i modellerna. Frågan är om var och en konkurrerar eller ej i ens portfölj och om de större individuella DD sker ungefär samtidigt?

            Comment


            • Simulerade Coda nu med OMXS30, DAX, Dow Jones och Nasdaq 100. Får +39% hittills i år. Roligt eftersom det är en Long only-strategi.

              image.png

              Comment


              • Den verkar funka med Bitcoin XBT också.

                image.png

                Comment


                • Vilken mini kör du isf mot Bitcoin?

                  Comment


                  • Har inte hittat minifutures för Bitcoin utan kör trackers. Tex Bitcoin BTC och numera Valour.

                    Comment


                    • Coda uppdaterad med förlängda handelstider etc.

                      Comment


                      • Rikard Autostock Tycker du man ska koppla om till SPY, QQQ och DIA och därefter justera Minins Multiplier? Ser att ni har tagit höjd för QQQ och SPY i Prisskriptet, dock ej DIA.

                        Comment


                        • Vi kommer generellt gå över till SPY, QQQ och DIA istället för de tidigare indexen pga följande:

                          1. Vi får realtid (USA_feed behöver aktiveras hos Nordnet)
                          2. Priset på underliggande är betydligt lägre vilket löser problemet med att handla minst 1 andel på testkontot med rimliga summor.

                          Vi lägger till DIA i prisscripten, det är inget viktigt för live-handel utan endast för att simulering ska stämma med slippage.

                          VIKTIGT! Om man byter till ETFerna istället för index behöver man göra det för samtliga strategier som handlar dessa och justera multiplier.
                          Multiplier räknas ut som vanligt med formeln längst ned på sidan: Autostock

                          Comment


                          • Hei,

                            Forstår det slik at om man kjører «New York Bull» (+ andre strategier som handler US index) på samme instans, så bør man også endra underliggende til SPY, QQQ og DIA etc. på disse? «Common Assets» oppdateres?

                            Takk

                            Comment


                            • Ja, det är korrekt. Alla strategier behöver ha SPY istället för ESPFUT-1 tex, så att multiplier stämmer. SPY, QQQ och DIA ligger med i Common Assets redan.

                              Comment


                              • Vad jobbar t ex CODA med för handelsfönster för t ex QQQ? Min börjar 15.30. Stämmer det eller borde den börja 9?

                                Comment

                                Working...
                                X