Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP Link

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Guld001 Visa inlägg
    Hej R!
    Några frågor här.
    1- När man vill lägga standard modell insats t.ex 10000 sek. AT kommer att köpa minifutures på motsvarer belop eller på underliggande. dvs. Om minifuture koster 100 sek kommer att bli 100 styck eller om underligande t.ex OM en OMXS 30 koster 1450 då 100 sty blir 145000. sammanfatningsvis, om man vill köpa 100 minifuture på OMS30 hur mycket skulle man sätta belopp i standardmodell fältet 10000 eller 145000?
    2- Jag försökte lägga sell linje på omxs30 diagram men det kom upp medellande att den är redan använd. kanske har jag använd den tidigare. Hur kan man hitta den linje och ta bort den?
    3- När man vill sälja en minishort som man har köpt via ETP link med trend linje. Vilken modell man kan välja trend exit long eller trend exit short?
    Mvh

    Ah, såg inte den i hastigheten.

    1. Beror på vilken modell du använder. Låter som att det är Trend MULTI? I så fall anges insatsbeloppet i Indata för minifuturen du associerat.
    2. Linjen kanske redan finns, du kan fälla ned listan för aktiva trendlinjer i trendlinjeläget, markera och klicka Radera (röda krysset) så försvinner den.
    3. Om det är köpt med ETP Link kopplas alla modeller till underliggande. För att ETP Link ska kunna köpa en Shrt är underliggande blankat och då är det alltså Trend Exit Short som ska användas på underliggande.

    OBS! Koppla inga andra modeller till minifuturerna, om dessa säljs kommer ETP Link att försöka köpa tillbaka eftersom det fiktiva innehavet fortfarande finns kvar.

    Comment


    • #32
      Hej Rikard!
      ETP Link har fungerat på fiktiv 1 och fiktiv 2. Men när jag försökte koppla med skarp konto har inte fungerat. AT köper på ETP 1 fiktiv men det visar ingen köp på skarp ISK konto. Jag har även hämtad och installerat senaste version av ETP. Vad skulle man tänka på eller får jag lite support?
      Mvh

      Comment


      • #33
        Det visade sig att AT hade försökt hela tiden på simulering men gick inte köpa position både på OMXS30 och DAX. dessutom under jag också att hade jag lagt många trend linjer på diagrammet men hade inte kopplad någon ordermodeller. Ändå fungerar de linjer som sell och köp? jag hade köpt en position på ETP1. och sedan positionen utvecklades i önskad riktning men sedan AT sålde position när en av de trend linjer inträffade.... Konstigt..... Jag tror att någonting har jag gjort tåkigt. Känns nu att behöver support.... men hinner inte imorgon. då kör vi kanske på torsdag...
        mvh

        Comment


        • #34
          Torsdag är också problem, möte hela dagen och Nordnet-webinar på kvällen. Kan vi försöka på fredag? Jag vill gärna att du får ordning på det.

          Comment


          • #35
            Hej!
            Tack så mycket Rikard. Jag fick igång med ETP Länk. Ska köra riktigt nästa vecka.
            Trevligt helg
            Guld

            Comment


            • #36
              Hej!
              Det gick bra med ETP link även på skarp konto.
              Några funderingar till:
              1-Kan man lägga trend linjer på AT för att bara Teknisk analys skull och inte som sälja/köp/alarm. ISF vilka ID på trend linjer går att använda?

              2- På ETP link: Frågor om linjer
              På minilong: Köp linje---Long, sälj---sell och vilken ID om man lägga stop loss----? Är det Stop L
              Minishrt: Köp --- Shrt, Sälje---Cover, Vilken ID om man lägga stop loss? Är det Stop S?
              Mvh
              Guld

              Comment


              • #37
                Härligt!

                1. Det går fint att lägga fler trendlinjer för egen analys, alla med ID från 10-99 är "lediga".
                2. Stop L står för Stop Long, alltså köpta positioner (minilong). Stop S för Stop Short om du har en minishrt handlad via Trend MULT eller likn.

                Comment

                Working...
                X