Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny snubbe på forumet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ny snubbe på forumet

Hej på er. Jag är en nybliven autotrader pro-kund som tycker att det känns både spännande och frustrerande med denna plattform, som är något helt nytt för mig. Själv har jag lekt med aktier sedan år 2000 och provat många olika strategier, men eftersom jag inte har så mycket tid pga arbete/familj så tänkte jag försöka vränga skallen runt denna plattform och se ifall det gick att kombinera trading med vardag på detta sätt.

Naturligtvis har jag stött på lite problem och sitter fn och försöker simulera FearGreed på lite olika aktier men får ingen signal alls att uppträda under hela 2015 - till idag, och en tanke är att jag kanske inte har allt data jag behöver.
    Innan jag ställer datorn på att ladda hem en massa handelsdata så undrar jag dock hur man gör för att flytta databasen till en annan partition?
    Jag klickade ju bara förbi installwizarden och tänkte inte på att allt verkade hamna på windows-partitionen som är rätt full och nu förstår jag inte hur jag kan flytta till en annan som har plats för allt data jag behöver?

Sen undrar jag vilken standardmodell ni tycker att jag borde använda för att få relativt låg volatilitet och nå målet om 20% / år över de kommande tre åren samt vilka instrument den ska handla i sådana fall (enskilda aktier/index eller vad)? Eller går det att nå ett sådant mål ens, eller är det bara önsketänkande?

Hälsningar
    KarlA

Hamnade kanske fel?

Tjenis igen, kanske Mod kan flytta detta till rätt ställe om det känns felplacerat?

Comment

Hej KarlA!
      Välkommen i gänget! All data lägger sig i AutotraderBas katalogen. Själv har jag 104 Gb totalt i den katalogen. Det är framför allt simuleringar som tar plats då de gör en kopia på all data som behövs för simuleringen. Har man begränsat med plats så bör man rensa bort inaktuella simuleringar. Gäller speciellt om man kör mot VPS som har ett begränsat lagringsutrymme.
      Om man kan flytta på AutotraderBas katalogen och peka om i någon inifil får Rikard svara på.

Med vänlig hälsning
      Bertil

Comment

Du kan flytta katalogen som ligger under c:/programdata/autotraderbas och allt dess innehåll till valfritt ställe. Det som behövs ändras är en registernyckel:

HKEY_USERS > Default > Software > AutostockTrader > Databasepath

Då kan du peka om till vilken plats som helst.

En annan detalj innan du börjar tanka ned data, gå till Inställningar > Egenskaper för hela programmet och ändra max antal dagar från 260 till 4000.

Det låter som att det är intradaydata som saknas för att simuleringen ska fungera.

Comment

Working...
        X