Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min sålde med en jäkla förlust..... =)

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
      Min sålde med en jäkla förlust..... =)
      Samma här.

Comment

• Kanske kan ha med kursfeedproblemen idag, se annan tråd om det. Jag fick pris 1465 istället för 1621-1624 typ. Vilket fick mina egna skript att gå bananas.

Comment

• Är det någon som har lyckats fastställa varför Fusion gick för vissa personer i förra veckan? Någon teori?

Comment

• Det är väl som vanligt att man har hål i någon kurs......

Comment

• Legatodelen i Fusion är datumstyrd och ingen vanlig exit ska kunna tas den 15:e. Stoppen kan slå till. När jag ritar ligger den långt i från. Om den felaktiga kursen från Nasdaq är med borde stoppen ha flyttas ännu längre ner. Har någon programuppdatering gjorts som kan ha nollställt cellerna. Rikard har lagt ut en länk med instruktion om hur man uppdaterar när programmet har stängts ner.

Borde var med i Rikards FAQ. Här är min sammanställning och vanlig frågor kring signaler hämtad från en annan tråd.
              Checklista på vanliga orsaker till att signalerna skiljer från majoritetens:

Systemklockan går fel -> Ställ klockan på automatisk uppdatering eller använd ett program som synkar.

Precis börjat eller startat upp efter uppehåll

Egna affärer på kontot

Pausat automatisk handel

Använder inte den senaste hist-filen-> Ladda ner från Autostock

Data skiljer vid tex uppehåll i datainsamlingen -> Ladda ner från Autostock

Slumpen. Signal vid gränsvärden. Tex closekursen pendlar precis vid entry- eller stoppvinvå.

Programuppdatering har nollställt globala celler. ( Rekommenderad metod: stäng ner programmet och uppdatera via länk).

Edit: Signal på testkonto, men ingen handel med minifuture på skarpt konto. Kolla om market maker ställer priser eller något strul med ETP-link(se support för ETP-link).
              Last edited by Henric; 2017-06-19, 11:58.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                Legatodelen i Fusion är datumstyrd och ingen vanlig exit ska kunna tas den 15:e. Stoppen kan slå till. När jag ritar ligger den långt i från. Om den felaktiga kursen från Nasdaq är med borde stoppen ha flyttas ännu längre ner. Har någon programuppdatering gjorts som kan ha nollställt cellerna. Rikard har lagt ut en länk med instruktion om hur man uppdaterar när programmet har stängts ner.

Borde var med i Rikards FAQ. Här är min sammanställning och vanlig frågor kring signaler hämtad från en annan tråd.
                Checklista på vanliga orsaker till att signalerna skiljer från majoritetens:

Systemklockan går fel -> Ställ klockan på automatisk uppdatering eller använd ett program som synkar.

Precis börjat eller startat upp efter uppehåll

Egna affärer på kontot

Pausat automatisk handel

Använder inte den senaste hist-filen-> Ladda ner från Autostock

Data skiljer vid tex uppehåll i datainsamlingen -> Ladda ner från Autostock

Slumpen. Signal vid gränsvärden. Tex closekursen pendlar precis vid entry- eller stoppvinvå.

Programuppdatering har nollställt globala celler. ( Rekommenderad metod: stäng ner programmet och uppdatera via länk).

Edit: Signal på testkonto, men ingen handel med minifuture på skarpt konto. Kolla om market maker ställer priser eller något strul med ETP-link(se support för ETP-link).
                En sak till att lägga på listan är om maskinen har gjort en uppdatering av operativ system. Innan man gör det ska Autotrader stängas manuellt annars kan det bli fel.

Comment

• Eller stå ställer man in i Windows update att insta ladda ner o installera automatiskt utan "välja själv att ladda ner och installera" och sedan göra detta minst 1ggr/mån.

Comment

• Tack Henric, jag känner till problemen med att programuppdateringar nollställer variabler. Sedan en tid så använder jag mig uteslutande av Rikards exe-fil för uppdatering. Kan Windows Update på VPSen ha körts av sig själv och därför nollat ut variablerna? Vad är best practice, att stänga av automatisk Windows Update? Jag har inte heller gjort några manuella affärer på det fiktiva kontot där Fusion handla sina OMXS30-andelar.

Comment

• För att vara säker kör jag automatisk nedladdning, men bestämmer själv när uppdateringen ska göras. Använder man bara AT på VPSen fungerar det utmärkt.
                      Vet ej om det är best practice.

Ett sätt är att rita status för cellerna. Eftersom att Fusion handlar i slutet av dagen hinner man se ändringar som görs under dagen.

Comment

För att vara säker kör jag automatisk nedladdning, men bestämmer själv när uppdateringen ska göras. Använder man bara AT på VPSen fungerar det utmärkt.
                        Vet ej om det är best practice.

Ett sätt är att rita status för cellerna. Eftersom att Fusion handlar i slutet av dagen hinner man se ändringar som görs under dagen.
                        Förklara vad du menar med att "rita cellerna" tack

Comment

• Bara ett visuellt sätt att se status. Fusion sparar signalvärdena i globala celler. Tex om värdet >0 ritas en grönstapel, =0 ritas en blå stapel och -1=rödstapel.

Comment

Bara ett visuellt sätt att se status. Fusion sparar signalvärdena i globala celler. Tex om värdet >0 ritas en grönstapel, =0 ritas en blå stapel och -1=rödstapel.
                            Aha, ett script som du kopplar till vadå?

Comment

• Vilket diagram som helst.

Edit: Det skulle lika bra fungera med script som larmar.
                              Last edited by Henric; 2017-06-20, 10:08.

Comment

• Jag har ju legat felaktigt utanför ett tag, men idag gjorde min Fusion entré Long igen:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1631.25.

Comment

Working...
                                X