Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Ja, det går fint. Man kan följa videoklippet för Raptor rakt av men välj ett annat ETP ID än det som Raptor använder.
-
kan man ansluta fusion på samma sätt som raptor med etp link autoselect så den byter minis till den hävstång man har valt ?
Leave a comment:
-
Ursprungligen postat av walle Visa inlägg17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86$
Några fler? Nasdaq är ju riktigt vassa idag.
Samma här Fusion vände till long.
Ingen kurs på omx index från kl 12.00
Leave a comment:
-
Ok, synd. Får helt enkelt köra samma exponering mot konton som är ungefär 10-20ggr större haha XDUrsprungligen postat av Mountain Visa inläggHar haft samma problem Walle - blev riktigt spännande avslut på mina skarpa konto
. Funkar inte mot flera testkonto om jag förstått saken rätt. Använder ett antal minnesceller och det ställer till det.
Det löser sig på ett eller annat sett. Får kanske sätta mig in i koden och modda lite för de olika kontona :-)
Edit:
Så här ser ju antalskriptet ut:
i1(
antal=int(mult(div(add(cash(t),mult(portfolio(v),c)),c),div(GetGvar(849),2)))
sub(antal,portfolio(v))
)
cash(t) finns ju där så det bör fungera som tänkt. Om jag har förstått det rätt så är gvar 849 bara om det är 100% eller 50% positionering. Det skulle kunna ha varit så att det ena kontot gick 50% lång medan det andra gick 100% lång, för det stämmer överens med de två olika testkontona som gick lång idag. Det skapar lite problem för oss när Nasdaq har problem med kurs på OMXS30.Last edited by walle; 2017-12-13, 21:49.
Leave a comment:
-
Har haft samma problem Walle - blev riktigt spännande avslut på mina skarpa kontoUrsprungligen postat av walle Visa inläggOk spännande.
Rikard: Nyaste versionen av Fusion - jag har den påkopplad på flera olika testkonton med olika summor. Fick idag köp med likadan volym mellan alla olika testkonton. Skrivs depåvärdet till någon gvar? Ska kika på koden lite senare, men tänkte om du vet såhär på rak arm.
. Funkar inte mot flera testkonto om jag förstått saken rätt. Använder ett antal minnesceller och det ställer till det.
Leave a comment:
-
Ok spännande.
Rikard: Nyaste versionen av Fusion - jag har den påkopplad på flera olika testkonton med olika summor. Fick idag köp med likadan volym mellan alla olika testkonton. Skrivs depåvärdet till någon gvar? Ska kika på koden lite senare, men tänkte om du vet såhär på rak arm.
Leave a comment:
-
Samma här.Ursprungligen postat av walle Visa inlägg17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86$
Leave a comment:
-
-
17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86
mistenker at GAV er feil ettersom min autotrader ikke har hentet kurs fra indeks etter kl 12 idag.
Leave a comment:
-
17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86$
Leave a comment:

Leave a comment: