Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag kör med BNP minifutures.

Comment

• Ser ur som att veckan inleder starkt negativt. På vilken nivå ligger stop-loss?

Comment

• Körde just analysbänken, ser ut som om att Legato kommer att ta postition idag och går 100% long. Stämmer det?

Comment

• Runt 1397 just nu.

Comment

• Mars, april och maj år 2015 gick Multifusion +-0. Tre månader på raken! Vad hände där? En tillfällighet?

Comment

• Nja, väldigt få affärer och vårt återinvesteringsskript uppdaterar depåvärdet endast när positionen är noll, så det ser ut som inget har hänt, men det gick svagt positivt under perioden.

Comment

• By the way, Fusion ser ut att gå 100 Long ikväll.

Comment

• Tack för svar! Och spännande med 100% long. Den affären känns väldigt rätt...så då blir den väl fel...

Comment

• Gick från 50% Long till 100% Long idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1416.89.

Comment

• Här också.

Comment

• Från 50 till 100 % long idag

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                          Jag har läst att några i forumet anpassat köp skrip så att antal anpassas för en mål gearing,jag skulle gärna se det som en standardfunktion så slipper vi byta minis lika ofta.
                          Vad säger ni andra om det?

Jag har skrivit om mina slavscript helt och hållet. Jag handlar med minifutures och i mina slavscript så beräknas antalet dynamiskt baserat på portföljens storlek och den gearing som jag valt (sätts i ScrPar). Inför scriptandet så hade jag tre mål som jag ville uppnå:

Mål:
                          1. Jag vill styra positionens gearing genom att sätta ett värde (målgearingen) i en Scrpar.

2. Jag vill kunna göra manuella justeringar i positionen utan att riskera att modellen återställer positionen automatiskt.

3. Då den sammanlagda signalen ändras, dvs. värdet i cell 857 ändras, ska hela innehavet "resettas" till ny beräknad position (baserad på portföljvärde och målgearing)
                          Last edited by Christer; 2016-09-26, 10:32.

Comment

• 50% till 100% long igår här med

Comment

• F-n också. När jag äntligen hade börjat lita på funktionen så lägger roboten ner igen. Jag kör servern i molnet och Rikard hjälpte mig sätta upp den men nu funkar det inte igen. Senaste affären 1/9. Inte ok med så här dålig funktion tycker jag. Har ni andra inte problem med tillförlitligheten??

Comment

• Oj men vad har hänt? Har servern stannat?

Comment

Working...
                                X