If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag får också Short 50% idag om jag simulerar tidsperioden 1maj till 2:a maj. ( i 5sek upplösning)
Om jag istället simulerar längre period, ex 21:e april till 2:a maj får jag ingen signal idag, så det verkar skilja sig åt beroende på perioden man simulerar och vilket innehav strategin ligger i vid simuleringsstarten.
Tror inte det har med vilken dag man startar simuleringen, då skulle man ju aldrig veta vad som är rätt när man gör simuleringar. Tror det beror på andra inställningar eftersom jag simulerade 1/1-2016 till 2/5-2016 (5 sek upplösning) och fick signal 2 maj.
Analysbänken säger 1355,24 och verklig signal i skarpt läge blev 1355,28.
Jag tror åtminstone senaste fredagen måste vara med. Nya affärer påverkas av tidigare positioner och affärer. Helst en månad. Min simulering för en månad gick exit i går(samma som Wheelie förutom signalen som genererades idag).
För att få samma signal när man börjar köra strategin som egen simulering bör simulering göras på en dag. Sedan måste man simulera så att senaste affären stämmer med verkliga avslut.
Comment