Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag får också 100% Long. Det är viktigt att ha data till 1987 för OMX för att Predictive Average ska stämma hos alla. Har man inte det kan man byta HIST-fil.

Proceduren finns här:

http://www.autostock.se/nyheter/programuppdatering

Comment

• Jag fattar inte vad som är fel. Min analys visar 100% long men ingen position togs. Förra gången låg min analys likvid och Fusion gick 50% kort... Är det fler som har samma problem? Vad händer? Vågar snart inte ha autohandeln igång.
      Last edited by Hookie; 2016-06-27, 19:00.

Comment

• Fick du larm på index? Men inte slavmodeller? Paus-knappen ikryssad?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Fick du larm på index? Men inte slavmodeller? Paus-knappen ikryssad?
          Pausknappen ej i-kryssad. Inget larm på index. Uppdaterade systemet, Fusion och hist filer förra veckan. Har data från 23 juni 1987

Comment

• Hm, är ordermodellerna verkligen kopplade till index?

Comment

• Okej, ser nu att slavmodellen sålde kort positioner och gick exit.

BEAR OMX X3 C(35) 2016-06-27 17:23:01 S 5 19*912 Sälj 7,38 0,00000 0,00000 0,00000 0,00000 0,00000
              OMXS30 2016-06-27 17:22:08 S 5 1 Köp 1*246,00 0,00000 0,00000 0,00000 0,00000 0,00000

Men varför lever slavmodellen sitt egna liv medan analysen verkar funka?

Comment

• Nu avslöjar jag min okunskap...men skall jag alltså gå till "Underhåll kursdatabaser" och kryssa för "Index Sthlm (3)" och ladda ner dessa tre instrument. Och för hur många dagar? Eller är Historikfilen något annat än detta?

Comment

Hm, är ordermodellerna verkligen kopplade till index?
                  Fusion OMX Index Buy/Sell är kopplade till index och slavkontot (Testkontot). Äsch, jag behöver hjälp med det här...

Comment

• Kolla i Starta > Larm och meddelanden. Hur ser alla larm ut för idag?

Comment

Kolla i Starta > Larm och meddelanden. Hur ser alla larm ut för idag?

08:57 Standard börslistor ombyggda - ladda om arbetsyta för att slå igenom
                      09:26 GSM larm sänt!
                      12:04 GSM larm sänt!
                      17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1245.84
                      17:22 GSM larm sänt!
                      17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1245.76
                      17:22 GSM larm sänt!
                      17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bear sälj BEAR OMX X3 C(35)" kurs 7.46
                      17:23 GSM larm sänt!
                      17:30 GSM larm sänt!

Comment

• Ok men då har ju indexmodellerna handlat 2 andelar. Kolla i orderdialogen på testkontot hur många OMXS30 som finns som innehav.

Comment

Ok men då har ju indexmodellerna handlat 2 andelar. Kolla i orderdialogen på testkontot hur många OMXS30 som finns som innehav.

Det finns inga innehav idag. Fusion sålde av korta positionerna idag, positioner som togs förra veckan (50% kort samtidigt som analysen indikerade likvid)

Comment

• Ser dock att det finns två avsluts ticker idag:

* Bear OMX Sälj
                            * OMXS30 Köp

Men inget depåinnehav i testkontot

Comment

• Ok men då har den lagt sig flat, vilket verkar konstigt om du säger att du låg 50% kort innan. Två indexandelar har handlats vilket tyder på den har lagt sig 50% long idag. För att kolla säkert, leta upp avdelningen SimulatedAccounts i AutostockTrader.ini och se vad innehållet är på fusionkontot. Då vet vi om slavmodellen skulle agerat eller ej.

Comment

Ok men då har den lagt sig flat, vilket verkar konstigt om du säger att du låg 50% kort innan. Två indexandelar har handlats vilket tyder på den har lagt sig 50% long idag. För att kolla säkert, leta upp avdelningen SimulatedAccounts i AutostockTrader.ini och se vad innehållet är på fusionkontot. Då vet vi om slavmodellen skulle agerat eller ej.

Här är innehållet:
                                N005="Test Fusion"
                                Test Fusion="005"
                                M005="380000"
                                P005="380000"
                                T002=102.0000
                                V002=
                                T005=23059.9157
                                V005=
                                [CustomPredictive_Average_Month]
                                $par1=60
                                $par2=1