Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En dummie-fråga:
    Bortsett från att man måste ha uppdaterat kursdatabas (om glapp i kurser pga att dator ej varit igång under ngn dags handel), måste man vara uppkopplat runt stängningsdags för att ta olika positioner i Fusion t ex eller kan den ta positioner under andra delar av dagen? Om man varit nedkopplad under ngn tid under samma dag och sedan kopplar upp till stängning, får man då position, eller får man inte det pga att det saknas kursdata någratimmar den dagen?
    PS . Har inte varit inne i ngn Fusionposition senaste 3 veckorna minst.

Comment

• Fusion indikerar 50% kort vid OMXS30 1372 nivån

Comment

• Ursprungligen postat av Entrep Visa inlägg
        En dummie-fråga:
        Bortsett från att man måste ha uppdaterat kursdatabas (om glapp i kurser pga att dator ej varit igång under ngn dags handel), måste man vara uppkopplat runt stängningsdags för att ta olika positioner i Fusion t ex eller kan den ta positioner under andra delar av dagen? Om man varit nedkopplad under ngn tid under samma dag och sedan kopplar upp till stängning, får man då position, eller får man inte det pga att det saknas kursdata någratimmar den dagen?
        PS . Har inte varit inne i ngn Fusionposition senaste 3 veckorna minst.
        Japp, uppkopplad mellan kl 17:20 och stängning för att handel ska ske, det är då Fusion handlar index och lägger order med slavmodellerna.

Comment

• Hej,
          Fusion 50% kort idag.

Comment

• Japp. Legato gick kort.

Comment

• Kort 50% idag (Legato):

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1379.76.

Comment

• 50% short på två maskiner.

Comment

• 50% shrt idag

Comment

• 50% kort. Skönt att "alla" verkar ha fått samma resultat nu.

Comment

• Vad har ni andra för resultat för juli månad? Jag förlorade 20% med hävstång 5, vilket kan bero på att jag har försovit mig många dagar och startat datorn runt kl 11. :-) Dessutom har jag gjort ett par "egna" affärer med Trend Entry. Men de flesta avslut har ändå stämt med majoriteten...

Comment

• Hej,

Svårt att uppskatta men tror back ca 4-5℅. Häv ca 3 ggr.

Den officiella statistiken är + både Juni och Juli, stämmer det med er övriga?

Jimmy

Comment

• Hej,

Min avkastning är: juni +15,79 och juli -3,43 (häv X3)

Hälsn Kjeld

Comment

• Här är resultaten vi fått i juni.

Attached Files

Comment

• ok tack, om dator varit avslagen under dagen tidigare, måste man uppdatera databas säg 1 dag före säg 17.10 för att det skall bli rätt?

Comment

• Jo, om du saknar data för tex några timmar igår kan man uppdatera det när som helst idag. Kryssa i Enskild dag, välj gårdagens datum, kryssa i Ersätt befintlig och hämta. Om det är "idag" som du har avbrott går det inte att komplettera förrän kl 18:10. Men alla tidigare dagar finns tillgängliga när som helst från servern.

Comment

Working...
                                X