Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Då var man tillbaka till Long 100% från gårdagens exit.

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1580.36
    17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1580.35

Comment

• Nu kliar det väääldigt i syltfingrarna att sälja Fusions innehav. Men har lovat mig själv att inte göra det...
      Men vad ligger i pipe linen för Fusion? Är ju negativt månadsskifte på gång. Vad får den att sälja i nuläget?

Comment

• 100% long här också. När går Fusion ur?

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
          Fattade inte riktigt varför den stängde 1/3 av innehavet via slavmodellen. Kan ha att göra med att innan stängning igår så gick MFI och RSI lös. Det påverkade kassan. Slavmodellen i Fusion brukar köpa på sig när man fyller på. Känns som det vore bra med en harmonisering mot ETP-link. Man kan ju faktiskt ha kvar den gamla varianten också för de som vill det.
          Fick du någon klarhet i varför Fusion gjorde som den gjorde?

Nu är mina variabler följande;
          854 = 1
          855 = 1
          857 = 2

Comment

• Samma. Kör en simulering så ser du värdet på cell 857.

Comment

• Har samma värden. Beror nog på en uppgradering. Nollade även celler i egna strategier

Comment

• Det kan ju vara så den nollar vid uppdatering av programmet. Jag kör många egna strategier med celler och kan inte komma på några tillfällen med nollningar. Däremot med Coda för länge sedan(tror det berodde på uppdatering, men man vet ju aldrig). Det skulle även kunna vara något som händer direkt efter uppdatering som gör att scripten körs felaktigt(långskott), datum/tid, innehav, mm.

Ta en kopia på filen innan uppdatering och lägg tillbaka om det skulle vara något.

Comment

• Tack för tipset

Comment

• Känner att jag vill gå ur den fantastiskt fina positionen som Fusion haft länge nu.

Vilket är enklaste och bästa sättet att göra det? Jag vill alltså pausa att Fusion går in i long-position under ett tag, men däremot vill jag vara med om den vill ta short-position.

Ciao!

Comment

• Koppla loss slavmodellen för köp Bull. Då köps inget skarpt, men den kan fortfarande sälja och köpa Bear. Tror att Fusion kommer gå ur själv idag.

Comment

• Okej, tack! Om den kanske ändå går ur så väntar jag kanske med att gå ur och låter Fusion, liksom månen, ha sin gång.

På vilka grunder går den ur?

Comment

• Går fusion ur idag?

Comment

• Tror Rikard sa det. Har inte tillgång till min dator för simulering just nu.

Comment

• Ja han skrev i morse att han trodde att den kommer gå ur idag. Jag vill säkra hem fiiina vinsten. Har ju legat long väldigt länge. Det måste väl vara ovanligt med en så lång period utan någon transaktion?

Edit: Och där såldes Fusion. Jag och F är i SYNK!

Tack för den traden Fusion!
                              Last edited by Peppepeppe; 2017-03-03, 17:54.

Comment

• Exit idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1579.71.

Comment

Working...
                                X