Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spännande. Går det att undersöka varför? Kan kolla vad det står för värden i 854, 855 och 857?

Comment

• Cellerna står på noll om det inte blivit någon signal, det intressanta är villkoren i Legato-delen. Kan kolla imorgon.

Comment

• Cellerna är efter de facto. Om det är gränsfall och om den tog position idag borde simulering ge signal och efter nedladdning med ersätt borde simuleringen inte ge signal.

Comment

• Ingen Long här heller
          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

• Har märkt att det kan vara bra att då och då köra uppdatera med ersätt. Ibland kan saker och ting gå ner och då missar man data.

Comment

• Tänker du på att tanka ned och ersätta kursdata för omx i det här fallet?

Comment

• Japp. Typ en kväll köra ner 100 dagar med ersätt.

Comment

• 100% long i Fusion igår, samma med Coda och 7 grids i Raptor. Känns farlligt med så mkt long men jag syltfingrar inte!

Comment

• Min coda gick också long. Dessutom är Ranger (min egen) Long också. Den har oförändrad prognosstyrka senaste dagarna. Inte ofta den är bullish flera dagar. Dock som jag sa ovan inget från Fusion.
                    Last edited by HenrikSyst; 2017-03-07, 08:07.

Comment

• Min Fusion gick också 100% long igår (efter att ha gått ur i fredags). Uppdaterade AT under helgen (har sett att det funnits misstankar om att det kan ställa till det?).
                      Hur kollar/ändrar man värdena i cellerna 854, 855 och 857 ?

Comment

• Ursprungligen postat av etxnola Visa inlägg
                        Min Fusion gick också 100% long igår (efter att ha gått ur i fredags). Uppdaterade AT under helgen (har sett att det funnits misstankar om att det kan ställa till det?).
                        Hur kollar/ändrar man värdena i cellerna 854, 855 och 857 ?
                        Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        Spännande. Går det att undersöka varför? Kan kolla vad det står för värden i 854, 855 och 857?
                        I går skulle inte legatodelen kunna trigga. Datumvillkoren var inte uppfyllda. Codadelen skulle inte kunna trigga för vollafiltret. Vilka värden finns i cellerna?

Det går bla att kolla genom att rita eller spara med setiniif. Skapa ett script och anslut till ett diagram. Visa ikryssat.

draw(mult(gt(GetGvar(854),0),7),3,gsbF)
                        draw(mult(gt(GetGvar(855),0),10),4,rsbF)
                        draw(mult(gt(GetGvar(857),0),13),5,ysbF)
                        add(0,0)

Edit: Borde i alla fall utesluta att cellerna nollställs.
                        Last edited by Henric; 2017-03-07, 10:02.

Comment

• Håller på att kolla igenom update.exe och ser hur mycket vi kan plocka bort där för att minska risken att globala celler påverkas vid programuppdatering.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                            I går skulle inte legatodelen kunna trigga. Datumvillkoren var inte uppfyllda. Codadelen skulle inte kunna trigga för vollafiltret. Vilka värden finns i cellerna?

Det går bla att kolla genom att rita eller spara med setiniif. Skapa ett script och anslut till ett diagram. Visa ikryssat.

draw(mult(gt(GetGvar(854),0),7),3,gsbF)
                            draw(mult(gt(GetGvar(855),0),10),4,rsbF)
                            draw(mult(gt(GetGvar(857),0),13),5,ysbF)
                            add(0,0)

Edit: Borde i alla fall utesluta att cellerna nollställs.
                            Testade att ansluta scriptet till ett diagram och fick endast gula staplar i diagrammet. Borde betyda att 857 har ett värde men 854 och 855 är noll?

Comment

• Här är mina värden i cellerna just nu;
                              854 = 1
                              855 = 0
                              857 = 2

Får se vad du kommer fram till Rikard :-)

Comment

• Mina värden är 854=1, 855=1, 857=2.
                                Från att ha varit nollade efter exit i fredags em, så återfick cellerna dessa värden i samband med programuppdateringen på kvällen - mycket märkligt. Det är som om de värden som låg i cellerna på morgonen i fredags lästes in på nytt under uppdateringen.

Comment

Working...
                                X