Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det har inte skett någon uppdatering på länge. Diskussionen innan avser programmuppdatering. Generellt om uppdatering se kommentar i raptortråden angående samma fråga.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Jag ligger likvid. Vi som inte uppdaterade fick ingen signal den 6:e, vilket ska vara omöjligt enligt scripten. Ingen som inte uppdaterade i helgen har rapporterat någon signal, vilket troligen är det rätta. Simuleringen med uppdatering av data lång tid tillbaka gav senast exit den 3:e.
      Tack, då verkar jag ju ligga i fas. Min autotraderuppdatering gjordes efter rensningen i uppdateringsscripten som Rickard skrev om, så min förhoppning var/är ju att det därför inte skulle bli några störningar. Frågan kvarstår dock om det finns något användarvänligt sätt att kolla på variablerna utan att scripta exempelvis som någon tipsade om tidigare i denna tråd?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        Jag ligger likvid. Vi som inte uppdaterade fick ingen signal den 6:e, vilket ska vara omöjligt enligt scripten. Ingen som inte uppdaterade i helgen har rapporterat någon signal, vilket troligen är det rätta. Simuleringen med uppdatering av data lång tid tillbaka gav senast exit den 3:e.
        Har varit ute och tagit några öl och vet inte om jag hänger med. Fick ingen Long signal och jag gjorde programuppdatering för någon vecka sedan

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
          Har varit ute och tagit några öl och vet inte om jag hänger med. Fick ingen Long signal och jag gjorde programuppdatering för någon vecka sedan
          Du får läsa om imorn då ;-) Kom det inte ytterligare en uppdatering i samband med att ETP-link fick nya, fina funktioner?

Comment

• Ligger ni utanför marknaden just nu?

Comment

• Jag har en väl inkörd Fusion, som legat som den "officiella" under ca sex månader, och jag ligger helt utanför marknaden. Det är första gången på länge som jag inte har samma position som Rikard, vilket känns sådär...

Comment

• Det kändes bättre att avvika från Rickard när det gick ner än när det nu går upp :-)

Comment

• Men ligger Fusion utanför marknaden idag?

Comment

• Den ligger utanför just nu.

Comment

• wtf, jag ligger i marknaden......

Comment

• Det var gränsfall den här gången, du kan ju alltid sälja av index manuellt om du vill.

Comment

• Det där är något som jag inte är 100% säker på hur man gör. Säljer man av index på testkonto? Jag har testat alla metoder från att sälja de skarpa instrumenten i systemet, till att sälja av dem inne på Nordnet. Skulle vara bra om man en gång för alla fick det ordentligt förklarat.
                          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                          Alf Johansson, alias
                          Börsapan

Comment

• Jag ligger kvar 100% long. Har följt facit de senaste månaderna.

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                              Det där är något som jag inte är 100% säker på hur man gör. Säljer man av index på testkonto? Jag har testat alla metoder från att sälja de skarpa instrumenten i systemet, till att sälja av dem inne på Nordnet. Skulle vara bra om man en gång för alla fick det ordentligt förklarat.
                              Tror att man måste sälja av indexandelar i Autotrader.

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                                Det där är något som jag inte är 100% säker på hur man gör. Säljer man av index på testkonto? Jag har testat alla metoder från att sälja de skarpa instrumenten i systemet, till att sälja av dem inne på Nordnet. Skulle vara bra om man en gång för alla fick det ordentligt förklarat.
                                +1

Dessutom hur pausar man smidigast?

Comment

Working...
                                X