Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Rikard, min Fusion gjorde ingen affär ikväll. Det beror väl då förmodligen på att diffen mellan vad jag köpte manuellt och det som Fusion skulle ha köpt om inte Commerzbank hade strulat var liten. Hur stor diff får det vara för att inte Fusion skall vilja köpa/sälja andelar när jag har köpt/sålt manuellt?

Comment

• Kommer Fusion att sälja idag? Vill helst inte ligga fulltankad över franska valet och funderar på att sälja av en del av positionen manuellt enl. instruktionerna på FAQ-tråden.

Comment

• Ah, såg inte det förrän nu. Hur gjorde du?

Comment

• Jag låg lite för tungt (med tre i häv) för en större smäll men jag är samtidigt inte livrädd för valet i Frankrike så jag tog en medelväg och sålde halva positionen.

Sålde också av tre av fyra aktier i Fear Greed med fin vinst. Coda gick ju ur såklart. Så nu är det åtta grids i Raptor (ganska stor position i och för sig men jag vill inte gå emot odjuret...) Halva Bull-positionen i Fusion och ca 20 % av Fear Greed (SE-banken)i marknaden. Känner att jag kan sova bra nu! (förutom barnen då).

Har också fonden Brummer Lynx som brukar gå bra när marknaden går ned. Borde egentligen ta det kapitalet och lägga in i Auto! Får se hur jag gör. Kan konstatera att jag göder Brummer med höga avgifter och ganska skral avkastning. Bättre med Raptor etc.

Ligger du kvar med allt eller fegade du ur?

Comment

• Jag syltade lite på Raptorn och köpte ett antal shortkontrakt motsvarande det underliggande värdet i min portfölj. Den aktiespecifika risken i aktierna är kvar men det kan jag leva med.

Comment

• Chicken.... Inget fel, men om man gör det för ofta kommer resultatkurvan avvika kraftigt från modellen.

Comment

• Hehe tur att det inte är så stora makrohändelser för ofta ;-)

Comment

• Brukar verkligen inte sylta i robotarna och det är verkligen undantag. Gillar inte overnight så Xynergy blir ett välkommet tillskott för mig.

Comment

• Gillar inte heller overnight. Håller på och försöker att koda mina första försök till strategier och målet är att aldrig ligga overnight. Det är sjukt svårt, men skam den som ger sig.

Comment

• Hej, nu är vi nära en topp på årskurvan. Hur ser Fusions kurva ut (kombination av årskurva och månadskurva)? Finns det någon möjlighet att förutsäga när Fusion gör exit?

Comment

• Får en kännsla av att det kommer komma vinsthemtagningar i em eller i morgon så det vore nice om Fusion låser in vinsten =)

Comment

• Som det ser ut nu kan en exit tidigaste komma den 30 eller 31(beroende på villkor) och 3 dagar lägsta. Allt kan hända...

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                            Som det ser ut nu kan en exit tidigaste komma den 30 eller 31(beroende på villkor) och 3 dagar lägsta. Allt kan hända...
                            OK, tack Henric!

Comment

• Liten rättelse. Bara den 31:a. Oavsett skulle det vara ganska svårt att handla både den 30:e o 31:a. Ser ut som maj.

Comment

• Vad är rätt variabler för Fusion?

Comment

Working...
                                X