Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
    Vad är rätt variabler för Fusion?
    Jag har;
    854 = 1
    855 = 0
    857 = 2

Sen vet jag inte till 100% om det är rätt eller inte.

Comment

• Samma för mig

Comment

• Fick ett meddelande från Rikard att man kan uppdatera via en länk istället. Då stänger man ner programmet och klickar på länken.

www.autostock.se/download/?FILE_ID=update.exe

Comment

• Hej!

HenrikSyst vad tror du om följande,

Om man skulle sälja av 1 long pos av 2 i Fusion efter en up&go och sedan köpa tillbaka när index har gått ner.

Hur ofta inträffar en up&go under 1 år?

Comment

• Svårt att säga. Ska kolla. Är precis inne i en simuleringsomgång. Har lyckats att sabba en edge av Xynergy och kan inte riktigt återskapa den

Comment

• Tror jag går bananas idag. Kan en gammal signal från 2017-03-28 trigga ett köp idag? Fusion köpte en position idag, det enda som finns i orderhistoriken är följande:

MINILONG OMX BNP213( 2017-05-02 17:23:32 T 16044513 318 Köp 93,81
              MINILONG OMX BNP213( 2017-05-02 17:23:31 S 16044513 318 Köp 94,04

den 2017-03-28 finns detta historiken:

OMXS30 2017-03-28 17:22:11 S 3 1 Köp 1 580,00

I orderdialogen finns ett köp av 2st OMX till GAV 1 580 på fiktivt Fusionkonto idag?? Men inget fiktivt köp i historiken. Ska jag ta semester.
              Attached Files
              Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
              Alf Johansson, alias
              Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                Tror jag går bananas idag. Kan en gammal signal från 2017-03-28 trigga ett köp idag? Fusion köpte en position idag, det enda som finns i orderhistoriken är följande:

MINILONG OMX BNP213( 2017-05-02 17:23:32 T 16044513 318 Köp 93,81
                MINILONG OMX BNP213( 2017-05-02 17:23:31 S 16044513 318 Köp 94,04

den 2017-03-28 finns detta historiken:

OMXS30 2017-03-28 17:22:11 S 3 1 Köp 1 580,00

I orderdialogen finns ett köp av 2st OMX till GAV 1 580 på fiktivt Fusionkonto idag?? Men inget fiktivt köp i historiken. Ska jag ta semester.
                Jag hade inget köp i Fusion kring den 28 mars. Bara en teori... skulle det kunna vara så att du har kopplat bort Fusion-scripten medan de fiktiva andelarna fanns kvar, och nu har du kopplat på scripten igen och Fusion ligger i nuläget 100% long (iaf hos mig)?

Comment

• Inte helt omöjlig teori, och samtidigt höjde jag det fiktiva nu innan jag gick in igen, därför korrelerar inte fiktivt köpt OMX med de skarpa minisarna. Får nog justera det hela manuellt och rensa det fiktiva kontot innan jag laddar om kanonen.
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                    Inte helt omöjlig teori, och samtidigt höjde jag det fiktiva nu innan jag gick in igen, därför korrelerar inte fiktivt köpt OMX med de skarpa minisarna. Får nog justera det hela manuellt och rensa det fiktiva kontot innan jag laddar om kanonen.
                    Sounds like a plan :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                      Sounds like a plan :-)
                      Bra observation, tack!
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

• Undra om Fusion kommer kränga av snart sitter på en fin vinst.

Comment

• Exit idag. 0% long just nu.

Comment

• Samma här. Känns bra dessutom.

Comment

• Samma här.

Comment

• Exit idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1632.24.

Comment

Working...
                                X