Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fusion out för tillfället. Just nu har jag 2/3 likviditet. Har lite portföljhedge var från franska valet så jag börjar bli neutral.

Comment

• yes blev en fin vinst =) behöver fler strategier som nyttjar mitt kapital bättre, för mycket likvida pengar

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
        yes blev en fin vinst =) behöver fler strategier som nyttjar mitt kapital bättre, för mycket likvida pengar
        Lendify ;-) hehe

Comment

• Exit med fin vinst!
          Passar på att byta till Bear/Bull Omxs30 X3 Nordnet S

Comment

• Ursprungligen postat av Kjeld Visa inlägg
            Exit med fin vinst!
            Är det ett av de instrument som erbjuds utan courtage? Finns det även några lämpliga minifutures?

Comment

• Minifutures kommer 9 maj tror jag. Bull/Bear funkar nu.

Comment

• Ursprungligen postat av Kjeld Visa inlägg
                Exit med fin vinst!
                Ja det blev fin vinst :-)

Har du jämfört spread. Dvs tar Nordnet igen "gratis" kurtage med större spread än de andra aktörerna?

Comment

• Tenkte ansluta til de nye Nordnet Bull/Bear courtagefria derivat. Tenkte x3.
                  Er det smart med tanke på avbrenningseffekt?
                  Last edited by Palgrave; 2017-05-05, 14:59.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                    Tenkte ansluta til de nye Nordnet Bull/Bear courtagefria derivat. Tenkte x3.
                    Er det smart med tanke på avbrenningseffekt?
                    Inte så bra att köra med Bull/Bear-certifikat. Fusion kan ligga med en position i flera veckor...

Comment

• Det finns risk för avbränning. Det många glömmer är fördelen i trendande marknader. De är belastade med lite högre kostnader. Svår att avgöra och om man inte vet skulle jag köra minifuture.

Comment

• Hvis jeg vil ha eksponering i marknaden på 150 000SEK og kjører minifutures med x3 häv, setter jeg standarmodell instats=50 000?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Det finns risk för avbränning. Det många glömmer är fördelen i trendande marknader. De är belastade med lite högre kostnader. Svår att avgöra och om man inte vet skulle jag köra minifuture.
                          Bra poäng, någon som lyckats göra en bra jämförelse över tid? Jag har själv kört med Bull/Bear X3 på både fusion och Coda och tycker det är jäkligt smidigt. Eftersom jag reser mkt i jobbet så kan jag inte alltid hålla koll på minifutures (även om jag försöker göra det i Raptor).

Comment

• Är förvånad över att jag inte fick köp på Fingerprint i fredags (var det väl?). Jag hade pengar på skarpa kontot hos NN och FPC ikryssat i automatiska orderläggningen. Synd på en fet vinst...

Comment

• 17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1637.57
                              17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1637.55
                              17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bull köp BULL OMXS30 X3 NORDNET S" kurs 0.00
                              17:24 ORDER "sl) Fusion OMX bull köp BULL OMXS30 X3 NORDNET S" kurs 0.00

Finns kurser för instrumentet, men instrumentet har omsatt 0 på hela dagen, så antar att det är något problem med det? Någon annan som bytt till OMXS30 X3 NORDNET?

Comment

• Kolla i Tradelog längst ned vad som loggats.

Comment

Working...
                                X