Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP-paketet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• ETP-paketet

Hej,
    Hittar ingen tråd på ETP-paketet så jag startar en.

En fundering,
    Anta att man har en long position som går emot ens tro.
    Kan man då gå kort utan att long positionen säljs?
    Kan man både gå kort och lång samtidigt som hedge?

ETP-paketet är tänkt att handla terminen fiktivt på ett testkonto och replikera positionen i minilong/minishrt, så den kommer alltid att välja det ena eller andra. Men man skulle kunna bygga något som ligger både Long och Shrt samtidigt om det är så man vill handla. I princip kan man göra det redan nu med ETP Link, handla index eller terminen på två fiktiva konton, låt det ena vara kopplat till en Minilong och det andra till en Minishrt. Då kan du ha båda öppna samtidigt.

Comment

ok, tackar!

Comment

Hej
        Får inget automatiskt köp av omx terminen, det händer inget.
        har anslutit scriptet
        har kryssat i master köp/sälj
        tittat på filmen typ 20gånger men får det inte att fungera
        Vad kan jag ha gjort för fel ? eller missat

Är helt nybörjare på detta

Med vänlig hälsning
        Henke

Comment

Hej! Just ETP-paketet (och Terminator-paketet) är betalprodukter så de fungerar inte utan beställning. Däremot är ETP Link och Trend MULTI närliggande funktioner och gratis.

Comment

äh såna små detaljer.. haha
            har skickat betalning nu !
            så kanske det fungerar bättre

Comment

hehe, jo allt sitter ju i detaljerna! Borde fungera som en klocka nu.

Comment

japp funkar kanon!

Comment

Tar upp denna tråd igen..

Får inte riktigt till det.
                  Terminen handlas som den ska på fiktivt konto, men replikerar inte ETPerna.
                  Har provat att ansluta scripten på ett eget fiktivt konto för ETPerna, såväl som på samma fiktiva som terminen.

/h

Comment

Kanske fel tråd?

ETP Link

Jag trodde jag kunde det här men...

Har ETP Link kopplat, ordermodellerna köper som de ska ETP Link trigger script anslutet till aktie.

ETP Link köp- och sälj modellerna kopplade till minin, samma ETP Link ID på underliggande och mini.

Köp av underliggande aktie genererar ingen reaktion överhuvudtaget via ETP Link???
                    Inte ett smack händer.

Det är en Nordnet mini, men det ska väl inte spela någon roll eller..?

EDIT: det gäller SCA och jag ser nu att det inte finns några kurser överhuvudtaget på någon av SCA minisarna!!!
                    ...men ETP Link borde väl ha gett något meddelande ändå, eller?

hmmm, kanske har att göra med uppdelningen förstås...
                    Last edited by JohanB; 2017-06-15, 09:15.

Comment

Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                      Kanske fel tråd?

ETP Link

Jag trodde jag kunde det här men...

Har ETP Link kopplat, ordermodellerna köper som de ska ETP Link trigger script anslutet till aktie.

ETP Link köp- och sälj modellerna kopplade till minin, samma ETP Link ID på underliggande och mini.

Köp av underliggande aktie genererar ingen reaktion överhuvudtaget via ETP Link???
                      Inte ett smack händer.

Det är en Nordnet mini, men det ska väl inte spela någon roll eller..?

EDIT: det gäller SCA och jag ser nu att det inte finns några kurser överhuvudtaget på någon av SCA minisarna!!!
                      ...men ETP Link borde väl ha gett något meddelande ändå, eller?

hmmm, kanske har att göra med uppdelningen förstås...
                      Jag hade exakt samma med SCA. Jag misstänkte att ETP-link inte ens försökte att köpa för att det inte fanns kurser. Viper ville plocka in den här om dagen.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        Jag hade exakt samma med SCA. Jag misstänkte att ETP-link inte ens försökte att köpa för att det inte fanns kurser. Viper ville plocka in den här om dagen.
                        Japp, och samma med Autoliv också där BNP tydligen inte vill sälja fler minisar och Nordnet inte ens har med dom på listan...

Comment

Working...
                        X