Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trend Entry/Exit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hej,

tillägg till föregående. en extra stop/cover för blankning behövs som standard oavsett MULT vs standard.
    så att en linje är "take profit" och en "stoploss".

kolla gärna om stop linjen bara säljer om den korsars eller om den säljer om priset är sämre än linjen. Mitt antagande är att om den kollar om korssad så borde den inte fungera om priset "gappar" förbi stoplinjen..

Comment

Hej, vi fixar Shrt-funktion även för MULTI. Även om priset gappar förbi så kommer scriptet ihåg korsningen i ca 30 sek, så det ska inte kunna missa.

Comment

Hej
        Perfect!

Dubbelkollar, gäller det gap close to open med äventuella tidsfilter som "innan stängning" ?

Comment

Japp, det ska fungera men alltid värt att kolla på ett virtuellt konto.

Comment

Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
            Hej Alla,

vill dela lite erfarenhet kring stöd och motstånd och hur trend-linjer är otroligt intressant (fantastiskt). Det jag säger går ej att mäta eller verifiera med villkor, så ni får prova på egen hand t.ex. ett testkonto.

Jag har sedan kanske 12 månader ritat in stöd och motstånd i HKV som jag ofta använder till grafisk analys. Det är fullklottrat med linjer!.

Det som är så otroligt slående och coolt med stöd-motstånd är att flera månader senare, nu när börsen är på väg up igen, så prövas samma linjer jag ritat tidigare på punkten ofta. Jag blir lika förvånad varje dag.

Jag uppfattar det som att marknaden är mycket fixerad vid stöd och motstånd och kanske självuppfyllande.

Trent Entry Exit är helt fantastiskt för stöd och motstånds-handel!.

Man kan titta på grafen, jag bedömmer med Bollinger, överköpt, översålt, t.ex. RSI. Kollat hur USA och DAX ligger och gått för dagen, sedan hur staplarna ser ut. Det ger bra gissningsunderlag som komplement till stöd-motstånd linjerna.

Sedan rittar tänkta köp, exitar i grafen för nästa dag.
            T.ex lägger man köp linje där svanarna testar av intra-dag, oftast lite under stapel-boxen. Förutom exit-linjerna kan man komplettera med andra exits/take profit.

Nackdelen är förstår att det går inte att back-testa.
            Det är semi-manuell handel.
            Handlar man inte intra-dag, så behöver man varje dag justera linjer (scenariot) i förväg. Detta tar dock bara 5-10 minuter, jag brukar göra det på kvällen.

När Rikard fixat Trend-Multi med blankning och extra exit så blir det ännu mer kraftfullt.

Idag gick kurs-stapeln up och testade av min blanknings linje och gick sedan ned som jag hade antagit utifrån studien av grafen två dagar sedan, dock trode jag den skulle gå ned först imorgon .
            Två dagar sedan lade en köp-linje på svansen på dagen före.

Hej Jimmy har du lust att lägga ut en skärmdump på hur du använder trendlinjerna vore det intressant.

Med vänlig hälsning,
            Ingemar

Comment

Hej,

jag flyttar linjer lite varje dag utifrån som jag tidigare skrev, observerande av andra saker.
              Idag ser det ut så här. Min tro är en liten rekyl ned innan nytt försök att ta ut motståndet. Har lagt en stop loss precis över de tre senaste dagarnas High, samt en take profit. Utöver det finns en annan order model för exit.

Tjocka linjer är Entry, streckade linjer är exit.
              Röd är kort och grön är lång.

Grön linje justerar jag inte förän jag är inställt på lång, nu ligger den kvar sedan tidigare.
              Har även en RSI, Stochastic och Bollinger band på grafen.

Rita trendkanaler är också ett alternativ men jag kör inte med det nu.

Attached Files

Comment

Rikard,

Är det möjligt att få de nya ordermodellarna idag?

Comment

Ligger på plats nu.

Comment

Hej Rikard,

fantastiskt med de nya funktionerna.
                    Jag gjorde en granskning av ID och hitta följande "buggar" och tillägg. Läs igenom och se om du håller med samt koduppdatering

1. Jag saknar en till "exit linje" för short. Har markerat den som ID X nedan
                    2. ID 6 Stop säljer både Long och Short position. jag önskar 1 stop för Long och 1 för Short. När man arbetar med linjerna på grafer och flyttar runt dem för long och short case så är det inte lämpligt att ha gemensam Stop utan en för varje case så att man kan ha olika färger och justera dem relativt till varandra hela tiden.

ID Syfte
                    4 Sell (take profit long position)
                    7 Buy (& cover any open short position)
                    6 Stop (BuyStop)
                    3 Cover (Take profit for short position)
                    8 Short (& Sell any open long position)
                    X Cover2 / ShortStop

Åtgärder:
                    sl) Trend Entry bull MULTI
                    HAR ID: 7
                    ska vara: 7 = OK

sl) Trend Exit bull MULTI
                    Har ID: 6, 8
                    ska vara: 4, 6, 8 = ID 4 saknas

sl) Trend Entry bear MULTI
                    Har ID: 8
                    ska vara ID: 8 = OK

sl) Trend Exit bear MULTI
                    Har ID: 3, 6, 7
                    Ska vara ID: 3, 7 och nytt ID X = TA BORT 6, lägg till X

Ge ID X ett nummer, t.ex. 9
                    Ge linje ID X ett lämpligt namn Cover2 / ShortStop ..

EDIT: Nummer 9 säger sig vara upptaget i min NAT när jag väljer, vissa IDn är utgråade...
                    Last edited by jimmy; 2016-09-08, 09:50.

Comment

Hej Rikard,

När det finns en uppdatering, så meddela gärna så testar jag troligen också under dagen

Comment

Det ligger ute nu, men namnen för trendlinjer i listan uppdateras inte förrän efter nästa omstart.

Comment

Hej,

jag har startat om men hittar/ser inte den nya exit ID för short. Det jag kallade X. Är det implementerat?

Comment

När man växlar upplösning, t.ex. intradag och 30 minuter, då ligger inte linjen på samma pris vad jag kan se. Idagsupplösningn nu ligger linjen under priset, medan i 30 minuter över priset. Detta har ju inget med ändringen att göra men något jag upptäckte nu först.

Comment

Det är implementerat, men kan behöva en omstart till innan det slår igenom i menyn ser jag.

Är det stor skillnad mellan dags- och intradayupplösningen där linjen ligger?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg

Är det stor skillnad mellan dags- och intradayupplösningen där linjen ligger?
                                Hej,
                                ja tyvärr är det stor skillnad i dags och intradag.

Hann inte testa. Har haft strul med att inte få signal (jagat priset med linjerna i testsyfte) och hann bara testa 10 minuter innan stängning idag.
                                Har nu provat att koppla om ordermodeller och rita om linjer för att se om det fungerar bättre imorgon.

Comment

Working...
                                X