Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trend Multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Trend Multi

Hejsan, jag saknar Trend long/short Multi i min lista när jag skall ansluta instrument till ordermodeller. Endast bull/bear Multi finns. Spelar det någon roll?

Vi har ändrat namn på dem så att det blir tydligare vilket instrument de är avsedda att kopplas till. Bull-modellerna är tänkta att handla Bull/Minilong-instrument, och Bear-modellerna för Bear/Minishrt. Det gäller MULTI-verktyget.

"Vanliga" Trend Entry/Exit har fortfarande Long/Shrt-namn eftersom dessa är avsedda att handla aktier etc direkt med.

Comment

Trend Multi

Men jag saknar Trend entry/exit long/short MULTI så jag kan inte ansluta till dessa. Jag har bara Trend entry/exit long/short UTAN tillnamnet MULTI. Hur får jag tag på dessa beteckningar i Ansluta ordermodeller?

Comment

Aha, den ligger som eget alternativ under Hjälp-menyn.

Comment

jag har nu laddat hem Trend entry/exit OCH igen Trend Multi och startat om och ändå saknas MULTI efter Trend entry/exit long/short.

Nästa fråga:
          hur kan jag i fönstret Manuell orderläggning ändra antalet instrument att handla? Nu finns 478 st och jag behöver 8 st.

Comment

Hm, konstigt om Multi inte kommer med. Finns den inte alls bland ordermodeller?

Om du klickar i rutan för antal i manuella orderdialogen går det att ändra till vilket antal som helst.

Comment

godmorgon, nej, de enda det står MULTI efter är bull/bear

Comment

Men det stämmer, det är de som finns. Instruktionen ligger här:

http://www.autostock.se/NATmanual/TrendMULTI.html

Comment

Hej Rikard,

kan du kolla Trend Multi Short linje och Trend exit bull MULTI?

Låg long och hade Short-linje för att ta exit på bull. Ingen exit togs.
                  Hade inte kopplat något short cert, men det ska ju inte spela någon roll antar jag.

Jag ritade sedan in Sell linje, då togs exit. Misstänker att något är fel i Trend exit bull MULTI som inte reagerar på SHORT.

Jimmy

Comment

Trend MULTI Short finns inte längre, det är Bull/Bear i namnen numera. Jag skulle nog radera alla MULTI-modeller och ladda ner på nytt för att vara säker på att få senaste.

Comment

Hej

Det är Short linje och Bull exit jag menar/använder. Bra om du kan kolla ID och villkor i skipt, tror det kan vara fel då den inte sålde av.

Jimmy

Comment

Hej Rikard,

Short trend linje fungerar, inte idag heller.

jag har dubbelkollat order modeller. använder bull, bear. På instrument, har jag även kollat ID på cell, belopp. Så tror jag har allt rätt.

Det gäller alltså order modell Exit Bull och Entry Bear

Uppskattar om du tittar och meddelar om det kommer en uppdatering?

Comment

Konstigt, fungerar här när jag provar och jag hittar inga fel i koden heller. Hur ser triggerscriptet ut för Trend Trigger-modellen? Just att varje Exit Bull eller Entry Bear fungerar gör att jag gissar på att du kör en gammal version av Trend Trigger anslutet till underliggande?

Comment

Hej
                            Jag har dessa versioner, så vi kan jämföra
                            Trend trigger - 160810
                            Trend Exit Bull Multi 160907
                            rend Entry Bear Multi 160907

Comment

Det är ett gammalt Trend Trigger. Det finns ett nyare daterat 160907. Har du möjlighet att ringa så kopplar vi upp fjärr och undersöker.

Comment

Working...
                              X