Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trend Multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag kollade och jag har också Trend Trigger daterat 160810 trots att jag uppdaterade programversionen igår. Uppdaterade script följer alltså inte med en ny version..?

Hur byter jag enklast ut scriptet och behöver jag koppla om det till de anslutna instrumenten?

Comment

Hej.
      tack Rickard, har kopplat loss, laddat ned, kopplat på, nu visas rätt datum. kommer prova nu, ringer in om det inte är löst.

Comment

Hej,

Kör trend multi på ett testkonto och upplever att den lägger till ca 0.30kr på priset på produktion vid köp samt tar bort samma vid sälj. Upptäckte detta då avslutskursen avvek från utställd köp/sälj. Vid fler tillfällen har den köpt till kurser som aldrig funnits på säljsidan...

Någon som upplever liknande?

Mvh
        Erik

Comment

Jo det stämmer, prisscripten lägger på lite extra för att få snabba och säkra avslut. På demokonto blir det lite fel eftersom avslut alltid sker på det pris man postar i ordern.

Det går iofs att fixa med lite snygg kod som tester om det är ett fiktivt konto och i så fall använder "vanliga" priser.

Comment

Ok, tack för förklaringen. Men i ett skarpt läge så får man avslut närmare den kurs som emittenten ställer ut?

Mvh
            Erik

Comment

Ja, man får aldrig avslut sämre än emittentens pris.

Comment

Working...
              X