Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan Coda OMX vara beredd på en Trump-seger?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kan Coda OMX vara beredd på en Trump-seger?

Börsen lär väl som vanligt störtdyka första dagen, precis som efter Brexit. Jag använder just nu Coda OMX eftersom den varit bäst det senaste året - hur väl har den historiskt matchat oförutsedda världshändelser? Känns otryggt om roboten får för sig att det är som vilken cyklisk novembermånad som helst :/
    Last edited by Djeydjey; 2016-11-01, 21:49.

Intressant synpunkt! Man kan ju tänka så här: Coda är simulerad på historiskt data som inkluderar oväntade saker, så i princip finns allt sådant redan inkluderat. Men det går självklart aldrig att förutse allt oväntat, men den klarade ju Brexit med bravur tex. Och man kan ju alltid pausa den innan valet och avvakta vad som händer.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Intressant synpunkt! Man kan ju tänka så här: Coda är simulerad på historiskt data som inkluderar oväntade saker, så i princip finns allt sådant redan inkluderat. Men det går självklart aldrig att förutse allt oväntat, men den klarade ju Brexit med bravur tex. Och man kan ju alltid pausa den innan valet och avvakta vad som händer.

Klarade Brexit med bravur säger du...skulle du våga dig på att säga att det hör till det något vanligare också?

Comment

Visst är det en ovanlig händelse, men alla tidigare ovanliga händelser finns med i simuleringsunderlaget för Coda. Man kan aldrig skydda sig mot det. Men ett presidentval vet man ju om i förväg, så där kan man åtminstone stänga av innan.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Visst är det en ovanlig händelse, men alla tidigare ovanliga händelser finns med i simuleringsunderlaget för Coda. Man kan aldrig skydda sig mot det. Men ett presidentval vet man ju om i förväg, så där kan man åtminstone stänga av innan.

Jag menar...hör det till det vanligare att Coda klarar ovanliga händelser med bravur?

Comment

Det verkar så, tittar på man på historiken har den gjort det.

Comment

Bra, då sätter jag mitt hopp till sannolikheten och ignorerar som vanligt min egen mänskliga faktor :P

Comment

På Fredagar tar Coda exit av långa positioner. Inträffar en "ovanlig händelse" under en helg ligger Coda utanför eller short. Om detta har påverkat vet jag ej.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                  På Fredagar tar Coda exit av långa positioner. Inträffar en "ovanlig händelse" under en helg ligger Coda utanför eller short. Om detta har påverkat vet jag ej.
                  Men valet är ju på tisdag. Det blir ju i så fall onsdagen som är ovanlig.

Comment

Jag menar hur den hanterat "ovanliga händelser" historiskt.

Comment

Working...
                    X