Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pap

Startar en ny tråd om PAP. Har börjat köra den. Tog bara Longsidan för tillfället. Anslöt 80 aktier av Largecap listan. Två köp idag.

Min första fråga till skaparna.

Har nog satt för hög procentsats i konfigskriptet. Skulle vilja justera ner den. Kan man göra det?

Min andra fråga. Kan man justera ner innehaven lite manuellt? Eller stör man allt då?

Svarar på ovan själv (fick svaret av Rikard)

1) Japp det går att konfiga om
    2) Japp det går att frisera ner innehaven.

När jag gjorde det så fanns det utrymme för mer transaktioner och PAP kickade igång och la till SHB, SKF och Swedish Match. Hade Atlas och Lundin Mining

Comment

Vilka aktier är dessa? Eller vilka ska inte vara med?

"Drygt 50 av aktierna på LargeCap fungerar utmärkt med P.A.P och vilka av dessa man väljer ut är upp till användaren. "
      Last edited by HenrikSyst; 2016-12-28, 12:05.

Comment

Kommer inte ihåg vilka, bäst att simulera. Det är inte alla aktier som har ett tydligt säsongsmönster.

Comment

Håller på med lite simuleringar av PAP. Har bara anslutit Longdelen för tillfället. Då jag kör Viper och PAP så är det lite kul att se att de gillar lite olika aktier. Det är precis det jag vill uppnå. Just nu har jag 28 aktier anslutna till PAP.

Comment

Strålande, i vår P.A.P-portfölj har vi 15 innehav just nu, varav 10 ligger plus, endast 2 av de 15 ligger back mer än 2%.

Bäst ligger SSAB-A och LUMI SDB till med +44% resp +32%.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Strålande, i vår P.A.P-portfölj har vi 15 innehav just nu, varav 10 ligger plus, endast 2 av de 15 ligger back mer än 2%.

Bäst ligger SSAB-A och LUMI SDB till med +44% resp +32%.

Jag har inte SSAB med. Kanske för att jag inte har blankningsdelen ansluten.

Mitt kriterium är att dividera avkastning i proc/ draw down i vinst rapporten (listan). Sammanfaller ganska bra att bara gå på avkastning.

Comment

Tänkte migrera PAP från aktier till ETP-er och koppla på Shortdel. Jag har en del aktier som PAP har köpt

Tänkte göra så här

1) Koppla ur köpmodulen för alla aktier på det skarpa kontot och låta sälj delen vara kvar. I takt med PAP exitar så tar jag bort säljmodulen
                2) Flytta konfigskriptet och lägga det på OMX på ett fiktivt konto (spelar väl ingen roll?)
                3) Ta bort reservationsbelopp
                4) Koppla upp aktier på det fiktiva kontot och länka tll ETP-er

Funkar?

Comment

Funkar, men tror det är lite sent på säsongen, snart börjar P.A.P sälja av aktier så jag tror man gör bäst i att ligga kvar.

Comment

Hvordan kan man hente ut hvilken periode som er stigende og hvilken som er synkende ved hjelp av PAP?

Jeg vil bygge en modell med utgangspunkt i sesong-trender.
                    Last edited by Palgrave; 2017-07-02, 18:32.

Comment

Scriptkoden för Predictive Average ligger i Inställningar > Egen toolbar, där kan man plocka ur scripten och börja experimentera. Vi kör en något förenklad PA i aktiemodellen som tittar 5 år bakåt istället för 12.

Comment

Ny och grön inom Autotrader, så ursäkta om frågan är korkad. Är P.A.P begränsad till Large Cap, eller kan man inkludera även aktier från Midcap?

Comment

Hej och välkommen! Vi har inte testat den på MidCap men rent tekniskt finns inget hinder. Bäst är nog att simulera den på Mid och se vilka aktier som fungerar.

Comment

Kanon. Beställning kommer imorgon :-)

Comment

När jag kör en analys på PAP så får man resultat per aktie och totalt. Går det även att få ut det samlade resultatet som en kurva i ett diagram?

Comment

Working...
                              X